شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳:۳۸
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹

همزمان با فرا رسیدن ۱۲ تیر ماه


مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز ایرباس ۶۵۵ برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، صبح امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز ایرباس ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقصد دبی که مورد اصابت موشک توسط ناو آمریکایی وینسنس قرار گرفت، در اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار گردید. محمد قویدل مدیر کل آموزش […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، صبح امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز ایرباس ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقصد دبی که مورد اصابت موشک توسط ناو آمریکایی وینسنس قرار گرفت، در اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار گردید.

محمد قویدل مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در این مراسم گفت: یاد و خاطره تمامی شهدا، امام شهدا،خصوصا شهدای پرواز ۶۵۵ ایرباس که در روز ۱۲ تیر ماه سال ۱۳۶۷ مورد حمله ناوگان دولت آمریکای جنایتکار در آسمان خلیج نیلگون همیشه فارس قرار گرفت و موجب به شهادت رسیدن ۲۹۰ سرنشین بی‌گناه آن شد را گرامی می داریم.

قویدل با اشاره به جنایات آمریکا در طول تاریخ علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت‌های مظلوم جهان افزود بر ماست که با آگاه‌سازی دانش آموزان و شناساندن چهره واقعی استکبار به فرزندان این مرز و بوم آنان را با حیله گری‌ها و دشمنی همیشگی رژیم منحوس آمریکا آگاه سازیم و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار شهادت رشادتمندی و دلاوری‌های شهدا را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

قویدل افزود:هرچه بیشتر بر این افتخار و ارزش و نهادینه شدن آن در سطح جامعه بکوشیم قطعا در مقابله با ظلم و کفر و رسیدن هرچه بیشتر به استقلال موفق تر خواهیم بود.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزودند در گستاخی و مظلوم کشی دولت آمریکا همین بس که فرمانده ناو پس از این اقدام تلخ مدال شجاعت و افتخار دریافت کرد و نه تنها ابراز تاسف بلکه به آن افتخار کردند.

پرواز ایرباس شماره ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ تیر ماه ۱۳۶۷ از بندرعباس عازم دبی بود که بر فراز خلیج فارس مورد اصابت موشک ناو آمریکایی قرار گرفت و ۲۹۰ سرنشین بی‌گناه که ۶۶ نفر آن کودک زیر ۱۳ سال بودند به شهادت رسیدند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید