جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۴:۰۴
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۲۹

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش :


شرکت بیش از یک میلیون دانش آموز در سومین جشنواره علمی و پژوهشی پژوهشسراهای دانش آموزی کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه سومین دوره جشنواره پژوهش سرای دانش آموزی کشور که در بندرعباس برگزار شد ضمن تشکر از مسئولان استان و اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان که میزبانی این دوره از جشنواره را عهده دار شدند، افزود: پژوهش سراها تنها […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه سومین دوره جشنواره پژوهش سرای دانش آموزی کشور که در بندرعباس برگزار شد ضمن تشکر از مسئولان استان و اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان که میزبانی این دوره از جشنواره را عهده دار شدند، افزود: پژوهش سراها تنها به عنوان یک محیط یادگیری برای انجام پژوهش نیست بلکه فرصتی را برای دانش آموزان فراهم می آورند که این عزیزان بتوانند ایده های خود را به آنجا برده و تبدیل به محصول کنند.
در این پژوهش سراها حمایت مالی از دانش آموزان نخبه و مبتکر صورت می گیرد و همچنین بستری فراهم می شود که ارتباط دانش آموزان با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی برقرار می شود و فرصتی را برای ثبت اختراعات دانش آموزان بوجود می آورند.
مهدی کاظمی افزود: در این دوره از جشنواره حدود یک میلیون و ۶۹۱ هزار دانش آموز از سراسر کشور از مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه شرکت کردند و به معنای آن است که این فرصت فراهم شد که دانش آموزان استعدادها و ایده های خود را بشناسند و ارائه دهند.
وی گفت: باید کارکرد پژوهش سراها به سمت افزایش بهره وری و تغییر رویکرد به سمت مراکز رشد و نوآوری و همچنین خانه های خلاق با رویکرد دانش بنیان سوق داده شود امسال سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است لذا در این سال طبیعتا باید بیشتر به این مقوله بپردازیم.
کاظمی خطاب به دانش آموزان گفت: عزیزان ما در گام دوم انقلاب هستیم و دهه های آینده مربوط به نسل نوجوان و جوان ماست. امروز باید این نسل برای دهه های آینده تربیت شوند که بتوانند آینده کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه علمی که دارد ادامه دهند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهمترین عوامل آن تربیت نیروی انسانی است و نیروی انسانی توانمند، خلاق و نوآور که در موقعیت جدید و زیست بوم جدید بتواند برای آینده کشور تربیت شود و طبیعتا این نیروها در مدارس و توسط معلمان عزیز و بزرگوار تربیت می شوند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید