شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴:۵۷
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۶

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان؛


سوگواره «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان هرمزگانی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، سوگواره سراسری احلی من العسل در دوم مردادماه مصادف با ششم محرم در بندرعباس و همزمان در ۲۳ منطقه آموزشی استان با حضور جمع کثیری از دانش آموزان برگزار شد. مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در راستای آشنایی بیشتر دانش آموزان با اهداف قیام امام […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، سوگواره سراسری احلی من العسل در دوم مردادماه مصادف با ششم محرم در بندرعباس و همزمان در ۲۳ منطقه آموزشی استان با حضور جمع کثیری از دانش آموزان برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در راستای آشنایی بیشتر دانش آموزان با اهداف قیام امام حسین (ع) و معرفی الگوهای شخصیتی همچون حضرت قاسم ابن الحسن(ع)، سوگواره “احلی من العسل” برگزار می شود که امسال شاهد برگزاری یازدهمین سوگواره هستیم.

محمد قویدل در ستایش این مراسم باشکوه و انتقال پیام و فرهنگ عاشورا افزود: وظیفه ما در آموزش و پرورش این است که فرهنگ عاشورایی را از طریق محتوای کتب درسی و به واسطه برنامه های فرهنگی تربیتی با همکاری روحانیون و معلمین به دانش‌آموزان انتقال دهیم و نوجوانان عزیز را با این فرهنگ ارزشمند آشنا سازیم.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان باید این فرهنگ بزرگ عاشورایی را بشناسند و بدانند که هرچه داریم از آن داریم و اسوه ایستادگی و ظلم ستیزی مردان بزرگ ایران و نظام همین فرهنگ عاشوراییست.

لازم به ذکر است « احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است؛ هنگامی که امام حسین (ع) از حضرت قاسم پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و وی در جواب امام حسین (ع ) گفت “مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل)” است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید