شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶:۳۸
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان؛


اولین هنرستان جوار دریایی کشور در بندرعباس افتتاح شد/ تعداد هنرستان های جوار به ۲۸ رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، آیین افتتاح نخستین هنرستان جوار دریایی کشور با حضور محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان، حسین عباس نژاد مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان، امیرعلی ناصری مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ بندرعباس و مسئولین استانی برگزار شد. قویدل بیان کرد: به منظور توسعه رشته‌های مهارت […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، آیین افتتاح نخستین هنرستان جوار دریایی کشور با حضور محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان، حسین عباس نژاد مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان، امیرعلی ناصری مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ بندرعباس و مسئولین استانی برگزار شد.

قویدل بیان کرد: به منظور توسعه رشته‌های مهارت های حرفه ای دریامحور و تربیت نیروهای مرتبط با صنعت و اقتصاد دریا متناسب با ظرفیت‌های موجود منطقه‌ای، اولین هنرستان دریایی در بندرعباس راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: استان هرمزگان دارای پتانسیل بالای دریایی است و تربیت نیروهای متخصص متناسب با این صنعت، به رشد و شکوفایی اقتصاد در استان کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: با افتتاح این هنرستان، تعداد هنرستان های جوار صنایع استان در دوسال گذشته به عدد ۲۸ رسید که نوید آینده‌ای روشن را به دانش آموزان استان می‌دهد که بتوانند در رشته‌های کاربردی و مهارت محور تحصیل کنند و شغلی متناسب با شرایط اقلیمی استان انتخاب کنند.

وی با اشاره به تحقق صد درصدی سهم ثبت نام پایه دهم در هنرستان ها گفت: وضعیت ثبت نام در هنرستان ها نسبت به کل متوسطه دوم ایده آل می باشد و از این منظر در جایگاه اول کشور هستیم و توانسته‌ایم سهم ۴۸/۴۸ درصدی ثبت نام در هنرستانها را به خود اختصاص دهیم که این امر با تلاش شبانه روزی تمام مجموعه ی آموزش و پرورش استان محقق شده است.

گفتنی است هنرستان جوار دریایی شهید موسی زاده به صورت ضمیمه در هنرستان پروفسور حسابی شروع به فعالیت کرده که در حال حاضر تعداد ۸۰ هنرجو در رشته های مکانیک موتورهای دریایی و ناوبری مشغول به تحصیل هستند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید