سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۱:۱۹
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

استاندار هرمزگان در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش هرمزگان در سال جدید:


لزوم اجرای طرح مولدسازی در اراستای افزایش زیرساختهای آموزشی/ راه اندازی هنرستان تجارت در استان هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان در سال جدید در مدت زمان ۱۵۰ دقیقه با بررسی دقیق مصوبات جلسه قبل به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان و اعضای شورا در سالن جلسات استانداری برگزار شد. […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان در سال جدید در مدت زمان ۱۵۰ دقیقه با بررسی دقیق مصوبات جلسه قبل به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان و اعضای شورا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

لزوم اجرای طرح مولدسازی در اراستای افزایش زیرساختهای آموزشی/ راه اندازی هنرستان تجارت در استان هرمزگان

استاندار هرمزگان ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر با اشاره به عقب‌ماندگی تاریخی استان در بحث سرانه‌ زیرساخت‌های آموزشی در مرکز استان، اظهارداشت: همه ظرفیت‌ها در استان باید بسیج شود تا بتوانیم کمبود سرانه آموزشی را جبران کنیم.

وی بر ایجاد و توسعه ارتباطات دانش‌آموزان تاکیدکرد و افزود: باید از ظرفیت افراد موفق استان بویژه کسانی‌که فاصله سنی کمی با دانش‌آموزان دارند استفاده شود همچنین رفت و آمد ‌ها بین صنایع و مدارس افزایش یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، تاکید‌کرد: ضعف دیگر ما در پایین بودن میانگین نمرات است از این رو باید شبه امتحانات و امتحانات نهایی پیش‌رو را به بالاترین کیفیت برگزار کنیم ضمن اینکه تدریس همه سرفصل‌های درسی و برگزاری همه کلاس‌ها تا آخرین روزی که آموزش و پرورش تعریف کرده مورد تاکید است.

وی عمق‌بخشی به فعالیت‌های سال گذشته را از دیگر ضروریات آموزش و پرورش در سال جاری دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای تقویت ارتباط مدرسه و دانشگاه‌ها تلاش کنیم و طرحی را که برای لحاظ شدن واحدهایی از هنرستان‌ها در دوره کارشناسی آغاز کرده‌ایم در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی کنیم.

دوستی بر لزوم اجرای طرح مولدسازی نیز تاکید و خاطرنشان‌کرد: احداث ۷۰۰ کلاس درس در سال جاری به منابع بالایی نیاز دارد و استفاده از ظرفیت مولدسازی در این حوزه نیز مورد تاکید است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه همه گزارش‌های مطرح‌شده در شورای استانی آموزش و پرورش باید در شوراهای شهرستانی نیز مطرح شود، گفت: از جلسات آتی، در هر شورای استانی باید رییس و اعضای یک شورای شهرستانی حضور داشته باشند، دراین جلسات عملکرد شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها نیز سنجیده و کمبودهای آن‌ها رفع خواهد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با تاکید بر لزوم برگزاری آزمون‌های شبه نهایی و شبه کنکور در استان اظهارداشت: نتایج به دست آمده از تحلیل آزمون‌های برگزار شده در استان نرمال است و باید تلاش شود نتایج ارتقا پیدا کند و درصورت وجود افت درسی جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: تحلیل نتایج آزمون‌ها نشان می‌دهد که در برخی شهرستان‌ها رشد خوبی حاصل شده از این رو لازم است مدیران این شهرستان‌ها تشویق و از تجربیات آن‌ها در شورای آموزش و پرورش استفاده شود‌.

دوستی درخصوص راه‌اندازی هنرستان انرژی اتمی گفت: با همکاری سازمان انرژی اتمی؛ مدرسه‌‌ای ویژه‌ی این صنعت در هرمزگان تاسیس شده که بعنوان یکی از کارهای ماندگار شورای آموزش و پرورش می تواند تاثیر بسزایی در توسعه منابع انسانی استان داشته باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین بر لزوم تقویت هنرستان تخصصی معدن تاکید کرد و اظهارداشت: ضرورت دارد از ظرفیت شرکت‌های معدنی برای ارتقای سطح آموزش و برگزاری بازدیدهای میدانی از معادن فعال استفاده شود.

دوستی، ابرازداشت: آموزش و پرورش در حوزه پرورشی باید بتواند به بسیاری از پرسش‌های دانش‌آموزان پاسخ دهد و بتواند دانش‌آموزان را معتقد به مبانی نظام و انقلاب اسلامی تربیت کند و برای این مهم می‌تواند کتاب صعود چهل ساله، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و … را مبنا قرار دهد.

استاندار هرمزگان،بااشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: همه اعضای شورای آموزش و پرورش باید این سند را مطالعه کنند و به ساحت‌های اعتقادی، عبادی و اخلاقی که یکی از محورهای سند تحول است توجه ویژه‌ای شود.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید