شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴:۵۹
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

وزیر آموزش و پرورش در نشست با فرهنگیان بندر لنگه:


دولت سیزدهم مرجعیت را به مدرسه، معلم و کتاب درسی برگرداند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با تبریک آغاز ایام الله دهه فجر گفت: همزمان با سفر هیئت دولت به استان هرمزگان، همزمان یک هزار پروژه آموزشی در کشور افتتاح خواهد شد که ۲۰۰ پروژه آن در استان هرمزگان است و این نشان از نگاه ویژه دولت […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با تبریک آغاز ایام الله دهه فجر گفت: همزمان با سفر هیئت دولت به استان هرمزگان، همزمان یک هزار پروژه آموزشی در کشور افتتاح خواهد شد که ۲۰۰ پروژه آن در استان هرمزگان است و این نشان از نگاه ویژه دولت سیزدهم به این خطه از کشور است که پیش از این دچار بی‌توجهی قرار گرفته بود.

وی با اشاره به این موضوع که در حال پیشروی برای حل مشکلات نیروی انسانی هستیم، گفت: در مدت زمان ۳۰ ماهه خدمت دولت سیزدهم، قریب به ۲۰۰ هزار معلم به نظام تعلیم و تربیت اضافه خواهد شد که بخشی در دو سال گذشته ملحق و بخشی نیز با برگزاری آزممون استخدامی جدید افزوده خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش نتایج اعلامی کنکور سال گذشته استان هرمزگان را مایه مباهات دانست و گفت: عدالت گمشده ما است و نقطه کانونی همه برنامه‌های دولت اجرای عدالت است. این اجرای عدالت آموزشی است که با برگزاری امتحانات نهایی و اثربخشی آن در نتیجه فرآیند کنکور، دانش‌آموزان برجسته و نخبه از مناطق کمتر توسعه یافته امکان پذیرش در دانشگاه‌های برتر کشوری را خواهند داشت، چراکه پیش از این موسسه‌های کنکور و مافیای کنکور فرصت راهیابی دانش‌آموزان با تمکن مالی ضعیف را محدود کرده بودند.

صحرایی گفت: در دو دوره گذشته مجلس شورای اسلامی قانون حذف کنکور مصوب شده بود ولی به اجرا در نیامد و این مصوبه مهم در دولت سیزدهم با افزایش میزان اثربخشی نتایج آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم و به مرور پایه‌های یازدهم و دهم به مرحله اجرا درآمد، اکنون هم چه کسانی هستند که اجرای این مصوبه را مورد هجمه قرار می‌دهند؟ همان‌هایی که منافعشان مورد خطر قرار گرفته است.

عضو هیات دولت در ادامه گفت: در اواخر دهه ۹۰ برخی نظریه مرگ مدرسه را مطرح می‌کردند در حالیکه دولت سیزدهم زندگی را به مدرسه برگرداند و مرجعیت را به مدرسه، معلم و کتاب درسی داد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به درپیش بودن آزمون‌های نهایی دوره دوم متوسطه، از فرمانداران محترم خواست تا در اجرای این فرآیند همراهی لازم را با آموزش و پرورش مناطق و نواحی داشته باشند تا آینده‌سازان این مرز و بوم با آرامش خاطر در این آزمون‌ها شرکت کنند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید