چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۱:۱۰:۰۸
دسته بندی: تیتر یک
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان:


روابط عمومی یک ابزار مدیریتی قوی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، نعمت روزپیکر با تبریک روز روابط عمومی با بیان اینکه امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است، گفت: نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، نعمت روزپیکر با تبریک روز روابط عمومی با بیان اینکه امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است، گفت: نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.
وی افزود: برای اینکه روابط عمومی ها بتوانند در رسالت خطیر خود به خوبی ایفای نقش کنند باید چند اصل مهم را سرلوحه کاری خود قرار دهند.
انتقاد را تبدیل به فرصت برای بهتر شدن بهره بگیرند
روزپیکر ادامه داد: افکار سنجی و مخاطب شناسی کمک می کند تا هوشمندانه کارها را پیش ببریم و زندگی را ادامه دهیم پس باید به انتقادهای سازنده به عنوان یک فرصت نگاه کرد.
همزمان با سرعت تغییرات بیرون سازمان، تغییرات درون سازمان نیز تغییر کند
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: اگر سرعت تغییرات بیرون سازمان از سرعت تغییرات داخل سازمان بیشتر باشد، اتمام کار آن سازمان نزدیک خواهد بود. روابط عمومی ها باید کنشگر و آینده نگر باشند و به صورت مستمر به روز شوند.
اعتماد سازی در تیم و گروه
روزپیکر گفت: زیر بنای توسعه روابط عمومی ها اعتماد در گروه و تیم خود هست و یک تیم هم دل و واحد می توانند اتفاقات مهمی را رقم بزنند.
اقدام به موقع و در بهترین زمان
این مسئول بیان داشت: یک تصمیم درست اگر دیر انجام شود، ارزش خود را از دست خواهد داد. روابط عمومی ها باید در اسرع وقت نسبت به اتفاقات و مسائل درون سازمان خود اقدام کنند.
آموزش مستمر مبتنی بر نیازهای فعلی روابط عمومی ها
روزپیکر اضافه کرد: روابط عمومی ها به صورت مداوم باید آموزش های نو مبتنی با نیاز های روز جامعه را دریافت کنند و از رفتن به مسیر ها و راه حل های اشتباه پرهیز کنند
ترویج امید و نشاط به جامعه
وی تعلیم و تربیت را کار بسیار تخصصی دانست و نقش اساسی روابط عمومی ها را جلوگیری از یأس و ناامیدی و ترویج نشاط و امید به زندگی و ایجاد شور در جامعه است برشمرد و گفت: روابط عمومی ها می توانند با انعکاس اخبار و رویدادهای خوب دستگاهها و جلوگیری از التهاب های درون جامعه، آرامش را به خانواده ها و جامعه تزریق کنند. ما به دنبال خلق نتایج امید بخش و ثمر بخش باشیم.
سخت کوشی و خلاقیت مؤلفه شاخص روابط عمومی ها
روزپیکر گفت: مهمترین عوامل در موفقیت روابط عمومی ها می توان به سخت کوشی، نظم، تیز هوشی و خلاقیت اشاره کرد. تلاش های هوشمندانه و سخت کوشی روابط عمومی ها می تواند توانمندی آموزش و پرورش را ارتقاء بخشد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: آموزش و پرورش هرمزگان با تکیه بر راهبردهای نوین مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش که در دوره جدید تحولی بنیادی را در شاخص های این حرفه عملیاتی نموده است. علاوه بر فعالیت های مدون که در شمار وظایف روابط عمومی تلقی می شوند و همچنین توجه به سیاست های وزارت آموزش و پرورش و تلاش در جهت نهادینه شدن اهداف سند تحول بنیادین در بعد برون سازمانی و تنویر افکار عمومی از جمله معیارهایی است که در تحقق آن تلاش رده است.
روزپیکر اظهار داشت: آموزش های مستمر برابر تقویم اجرایی با استفاده از روشهای پیشرفته ویژه همکاران روابط عمومی و نیز تشکیل دوره‌های توجیهی کوتاه مدت ویژه سایر رده ها از اهداف مهم سال جاری است.
این مسئول اضافه کرد: از دیگر برنامه های سال جاری می توان به تشکیل ستاد ویژه افکار سنجی جهت تجزیه و تحلیل بازخورد طرح ها و برنامه های وزارتی در جامعه ی هدف اشاره کرد.
روابط عمومی آموزش و پرورش در دوره جدید با تکیه بر فن آوری های نوین و روش ها و رویکردهای روزعلم ارتباطات به خوبی توانسته است در همراهی با اهداف و سیاست های نظام تعلیم و تربیت همگام باشد و در رشد شاخص ها سهم خود را ایفا کند.
وی با بیان اینکه همه ظرفیت ها برای ارتقاء این جایگاه به کار گرفته شده است، خاطرنشان کرد: معتقدیم هر چه مجموعه روابط عمومی از اختیار و میدان عمل بیشتری برخوردار باشد نتیجه آن در شاخص فعالیت های برون سازمانی و افکار عمومی به نفع مجموعه تعلیم و تربیت است.
این مسوول یادآورشد: کسب موفقیت های مستمر در استان و همچنین موفقیت های کشوری روابط عمومی آموزش و پرورش حاصل مدیریت مبتنی بر هدف و توجه به اصول حرفه ای کار در مجموعه روابط است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید