شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹:۰۸
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

استاندار هرمزگان:


برنامه جامع برای ساماندهی سرویس مدارس ارائه شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، ظهر امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه جلسه شورای ترافیک استان هرمزگان با محوریت ساماندهی مسئله سرویس در سال تحصیلی پیش رو به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد. استاندار هرمزگان در این جلسه با تاکید بر اهمیت اهتمام ویژه مسئولان ذیربط آموزش و پرورش و شهرداری […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، ظهر امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه جلسه شورای ترافیک استان هرمزگان با محوریت ساماندهی مسئله سرویس در سال تحصیلی پیش رو به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد.

استاندار هرمزگان در این جلسه با تاکید بر اهمیت اهتمام ویژه مسئولان ذیربط آموزش و پرورش و شهرداری در بحث ساماندهی سرویس مدارس گفت: با توجه به تجریبات سال‌های گذشته نیاز است برنامه ریزی دقیق برای حل مشکل سرویس مدارس در سطح استان انجام شود.

وی افزود: مدت زمان زیادی تا بازگشایی مدارس باقی نمانده و در این مدت کوتاه باید برای کاهش مشکلات یک برنامه عملی تعریف شود و از زمان آغاز مدارس سرویس به میزان کافی برای دانش آموزان متقاضی فراهم شود.

دوستی گفت: با توجه به جمعیت قابل توجه دانش آموزان مقطع دبستان اولویت اول در بحث سرویس مدارس، تامین آن برای دانش آموزان این مقطع است چرا که خانواده‌ها بیشترین حساسیت را در سرویس مدارس در حوزه دانش آموزان دبستان دارند.

وی با تاکید بر اینکه از ناوگان خط واحد برای جابجایی دانش آموزان متوسطه می‌توان استفاده کرد تصریح کرد: سرویس مدارس را می‌توان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و خط واحد و تعریف خطوط ویژه مدارس تا میزان قابل توجهی ساماندهی کرد، برای کار باید با بهره گیری از مشاور خطوط جدید برای مدارسی که در یک منطقه هستند در محلات مختلف تعریف شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: می‌توان از ظرفیت سرویس صنایع مستقر در غرب استان و مینی‌بوس ها نیز استفاده کرد، در این زمینه چند دستگاه ون هم به ناوگان اضافه می‌شود تا کمترین میزان مشکل در این حوزه هم وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: مبحث مهم دیگر در حوزه قیمت گذاری سرویس مدارس است که نباید به سادگی از آن گذشت باید به نحوی قیمت گذاری صورت گیرد که خانواده‌ها برای پرداخت با مشکلی مواجه نشوند.

دوستی تاکید کرد: برخی شرکت‌های خصوصی که در حوزه سرویس مدارس فعال هستند گاها قیمت‌های خارج از مصوبه به والدین اعلام می‌کنند که باید با این مسئله برخورد و مطابق مصوبات قیمت گذاری سرویس مدارس انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین شهرها در بحث سرویس مدارس با توجه به جمعیت بندرعباس و میناب هستند ادامه داد: در جلسه بعدی باید مسئولان ذیربط گزارش جامعی از اقدامات انجام شده برای ساماندهی سرویس مدارس ارائه و برنامه خود برای تعریف خطوط واحد، به کارگیری مینی‌بوس‌ها و قیمت گذاری سرویس‌ها را گزارش دهند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید