شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳:۴۵
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

استاندار هرمزگان در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش هرمزگان:


بیش از ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۱۹۰ مدرسه آماده بهره‌برداری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مهدی دوستی در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور صادق ستاری‌فر معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد اظهارداشت: اگر دایره واژگان حضرت امام را مرور کنیم به تاکیدات بسیاری در حوزه […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مهدی دوستی در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور صادق ستاری‌فر معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد اظهارداشت: اگر دایره واژگان حضرت امام را مرور کنیم به تاکیدات بسیاری در حوزه آموزش و فرهنگ خواهیم رسید که نشان از اهمیت نظام تعلیم و تربیت برای توفیقات روزافزون کشور دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم اهداف بلندی را جهت دست‌یابی کشور ترسیم کرده‌اند که تقریبا تمام آن‌ها از مسیر نظام آموزش و پرورش قابل دست‌یافتن هستند.

دوستی عنوان‌کرد: یکی از اصلی‌ترین مواردی را که در استان در حال پیگیری هستیم انطباق سند توسعه صنعتی استان با توسعه آموزشی است و در این راستا تاکنون ۲۸ هنرستان جوارکارگاهی در هرمزگان راه‌اندازی شده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان، اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش را بی‌نظیر خواند، گفت: بسیاری از نارسایی‌های موجود در نظام تعلیم و تربیت حاصل کم‌کاری‌های گذشته است به عنوان مثال بحث کمبود معلم مسئله‌ای نیست که یک شبه به وجود آمده باشد و یک شبه نیز نمی‌توان آن را مرتفع کرد چرا که شان معلم و حساسیت آن ایجاب می‌کند که در گزینش معلمین دقت‌نظر بیشتری لحاظ شود.

وی، در ادامه با بیان اینکه برای توسعه آموزشی دو کانون ویژه در بشاگرد و بوموسی تعریف شده است، گفت: رئیس‌جمهور محترم دستورات ویژه‌ای در رابطه با این مناطق صادر کردند و برای اولین بار در جذب معلمین، سهمیه‌ای خاص شهرستان بشاگرد اختصاص پیدا کرد ضمن اینکه راه‌اندازی مدرسه ملی ایرانیان نیز حاصل نگاه ویژه آیت الله رئیسی به آموزش و پرورش بود‌.

مهدی دوستی در اشاره‌ای به ظرفیت‌های صنعتی هرمزگان جهت برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و همچنین بیان تاریخچه‌ای از تقابل با آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس، گفت: آمادگی داریم در بحث برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور دریایی نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشیم و از ظرفیت‌های مشترک سایر دستگاه‌ها نیز برای تامین خوابگاه در میزبانی رویدادهای ملی استفاده کنیم.

عالی‌ترین مقام دولت در استان هرمزگان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس استان، گفت: با تلاش‌هایی که انجام شده است ۷۰ زیرساخت ورزشی در مدارس استان به بهره‌برداری رسیده است و از امروز فاز دوم طرح شهید سلیمانی نیز در استان آغاز خواهد شد.

وی تصریح‌کرد: بیش از ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۱۹۰ مدرسه آماده بهره‌برداری است که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان افتتاح خواهند شد ضمن اینکه در گلریزان اخیری که برگزار شد، صنایع، شرکت‌ها و خیرین احداث ۳۲۰ کلاس را بر عهده گرفتند که برای بخشی از آن‌ها زمین تحویل شده و تلاش خواهیم کرد در دو ماه آینده عملیات اجرایی همه کلاس‌های درس آغاز شود.

استاندار هرمزگان، در بررسی مصوبات جلسه پیشین شورای آموزش و پرورش، عنوان‌کرد: در حال حاضر آموزش‌های مرتبط با نابینایان از سن ۵ سالگی شروع می‌شود در حالی شخصیت آن‌ها تا این سن شکل گرفته و اصلاح آن دشوار است از این رو آموزش‌های مربوط به نابینایان باید از دو سالگی آغاز شود و مقدمات این امر با مشارکت اداره کل بهزیستی فراهم گردد.

دوستی در پایان بر لزوم مشارکت شهرداری‌ها در ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنائی، تاکید کرده و توزیع قرص آهن و مکمل‌های ویتامینه مورد نیاز دانش‌آموزان را جزو وظایف جاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های مسئول خواند که اجرای آن‌ها آغاز شده است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید