شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷:۰۲
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

برگ زرینی از اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان؛احداث و بازسازی قدیمی ترین فضای آموزشی شهر بندرعباس با طراحی چشم نواز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مدرسه آفتاب با نام قدیم ابن سینا از قدیمی ترین مدارس استان هرمزگان بوده که اکنون با طراحی و معماری چشم نوازی خاص در پرترددترین نقطه شهر بندرعباس نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. طرح و حجم اولیه این پروژه توسط شرکت مهندسین […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مدرسه آفتاب با نام قدیم ابن سینا از قدیمی ترین مدارس استان هرمزگان بوده که اکنون با طراحی و معماری چشم نوازی خاص در پرترددترین نقطه شهر بندرعباس نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
طرح و حجم اولیه این پروژه توسط شرکت مهندسین مشاور توسعه ساحل دریا و طرح معماری نهایی پروژه نیز در سال ۱۳۹۷ توسط مهندس مهدی باوقار زعیمی صورت گرفته است. ناظر ابنیه پروژه مهندس داود نگهداری، ناظر معماری پروژه مهندس مهسا بختیاری، ناظر تاسیسات پروژه مهندس اشکان نورمحمدی و پیمانکار پروژه شرکت پالایش نفت آفتاب می باشند.
مهدی باوقار زعیمی سرپرست نوسازی مدارس استان هرمزگان در خصوص تشریح این پروژه اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۳۴۵ مترمربع با زیربنای بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع شامل ۱۸ کلاس درس ، ۲آزمایشگاه ، ۲ کارگاه رایانه ، سالن سمعی بصری ، کتابخانه ، فضاهای اداری ، سرایداری و خدماتی و پشتیبانی احداث شده است.
به گفته وی، در طراحی محوطه این پروژه در مساحتی حدود ۴ هزار و ۶۸۲ مترمربع فضاهایی همانند زمین ورزشی روباز، فضاهای جمعی در راستای تعاملات اجتماعی دانش آموزان ، پارکینگ شهری و کندرو جهت تردد هر چه راحت تر دانش آموزان ، والدین و شهروندان درنظر گرفته شده است.
سرپرست نوسازی مدارس استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: در طراحی معماری این مدرسه سعی شده است از پارادایم های معماری منطقه ، تابش بندها و مشبک ها برای کنترل و شکست نور ، ایجاد حداکثر سایه و کنترل نور طبیعی به فضای بسته با استفاده از رواق ها ، استفاده از مصالح و رنگ هماهنگ با اقلیم گرم و مرطوب استفاده شده است.
باوقاربا بیان اینکه معماری ساده از لحاظ فرم حیاط مرکزی و المان های ساختمان های قدیمی منطقه همانند بهره گیری از بادگیر و طاق ، رعایت محورو تقارن و تکرار در معماری این فضا به این ساختمان هویت بخشیده است ، افزود: طراحی همساز با اقلیم، محیط طبیعی و فرهنگ استان ، این فضای آموزشی را بسیار ویژه و خاص کرده است.
وی تصریح داشت: شرکت پالایش نفت آفتاب در راستای مسوولیتهای اجتماعی خود هزینه احداث این فضای آموزشی را متقبل شده است.
گفتنی است؛ این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از محل مشارکت خیرین احداث شده است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید