شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰:۰۹
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:


هرمزگان مستعد ایجاد یک دهکده ورزشی با ظرفیتهای عظیم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، در آخرین روز از هفته تربیت بدنی، نشست خبری صادق ستاری فر، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با حضور محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ مهدی فولادی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان و فعالین رسانه ای برگزار […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، در آخرین روز از هفته تربیت بدنی، نشست خبری صادق ستاری فر، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با حضور محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ مهدی فولادی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان و فعالین رسانه ای برگزار شد.

هرمزگان مستعد ایجاد یک دهکده ورزشی با ظرفیتهای عظیم است

ستاری فر بیان کرد: هرمزگان مستعد ایجاد یک دهکده ورزشی با قابلیت برگزاری مسابقات کشوری و میزبانی کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در این استان مانند فرودگاه، راه آهن و خطوط کشتیرانی احداث دهکده ورزشی در هرمزگان را اولویت پیگیری های وزارت خانه دانست و گفت: در تلاش هستیم تا میزبانی رویدادهای مختلف فرهنگی، ورزشی، اردویی، علمی و تربیتی، فناوری و هنری با رویکرد جدید، هدفمند و نظامند به استان‌ها به ویژه استانهای مرزی محول شود.

ظرفیت آفرینی، امیدآفرینی و اقدامات بزرگ تحولی از ویژگی‌های مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان را از نیروهای پیگیر، پرتلاش و دلسوز توصیف کرد که از سرآمدان نظام آموزشی کشور است.

ستاری فر، ظرفیت آفرینی، امیدآفرینی و اقدامات بزرگ تحولی را از ویژگی‌های مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان دانست و گفت: ساخت ۷۰ فضای ورزشی در مدت زمان کمتر از ۱۸ ماه گویای این حقیت است که مدیرکل استان بیش از تعهدات خود در ایجاد فضاهای ورزشی عمل نموده است.

صادق ستاری فر افزود: استان هرمزگان در دوران پساکرونا که آموزش و پرورش با سونامی بازنشستگی نیروهای فرهنگی مواجه شد با درایت مسئولین استان در اداره کل و استانداری و با جذب نیروهای جوان اجازه بروز این خلا را نداد و با چالش جدی کمبود نیرو مواجه نشد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان احیا کننده فضاهای ورزشی و خوابگاههای دانش آموزی راکد است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: طرح های ورزشی مهمی در استان در حوزه ورزش و تربیت بدنی افتتاح شد و با پیگیریهای مجدانه مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، مجموعه استخر فرهنگیان که سالها تعطیل شده بود احیا شد و پروژهای دیگر مانند استخر سرپوشیده شهرستان میناب نیز در حال ساخت است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در دولت سیزدهم اردوگاههای فرهنگی آموزش و پرورش احیا شدند و با تلاشهای مدیرکل آموزش و پرورش استان و جذب مشارکت خیرین، اردوگاه دانش آموزی سرخون بندرعباس نیز نوسازی و تجهیز خواهد شد تا از ظرفیت این مکانها استفاده بهینه شود.

پذیرش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در استان هرمزگان رشد ۱۰۰ درصدی داشته است

ستاری فر ادامه داد: سرانه پذیرش دانشگاه فرهنگیان در استان هرمزگان با بیشترین جمعیت نسبت به کل کشور بالغ بر ۶۰۰ نفر بوده است و سهم هرمزگان در جذب دانشگاه فرهنگیان امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده که زمینه جذب یکهزار و ۲۵۰ نفر معلم حرفه‌ای و دارای صلاحیت را تامین کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کیفیت گزینش استخدامی نیز که مبتنی بر آموزه‌های غربی بود، در دولت سیزدهم اصلاح شد که این مهم الگوی سایر وزارتخانه‌ها نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان ۶۰۰ کانون ارزیابی در کشور برای سنجش واقعی نیروی آموزشی به صورت حرفه ای و عمومی فعال بود، بیان کرد: امسال آزمون استخدامی آموزش و پرورش به لحاظ کمی و کیفی تحول بزرگی داشت و باجذب ۵۷ هزار نفر نیروی آموزشی، چارچوب و فرایند ارزیابی به کلی متحول شد.

۸۵۰ معلم تربیت بدنی در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند

این مسوول در وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه معلم تربیت بدنی و ورزش مهم‌ترین مربی تربیتی است، تصریح کرد: برای جذب نیروی انسانی در حوزه پژوهشی، تربیتی و سلامت نیز سازو کار و برنامه جدیدی با معاونت اداره استخدامی رییس جمهور دنبال می‌کنیم که ظرف یکماه آینده، مجوز جذب مربی امور تربیتی و پرورشی و تربیت بدنی صادر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۵۰ معلم تربیت بدنی در سطح مدارس استان فعالیت می‌کنند و درصدد هستیم فضاهای ورزشی در مدارس ساخته و تجهیز شود تا شرایط انجام فعالیتهای ورزشی برای معلمین، دانش آموزان و خانواده هایشان فراهم گردد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید