شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴:۰۱
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

معاون وزیر و نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش؛


قرآن کتابی است که در همه افراد جامعه اثر گذار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، معاون وزیر و نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش امروز در هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی بخش پسران اظهار کرد : اقدامات وزارت آموزش و پرورش در امور فرهنگی موثر است اما کافی نیست و باید کار بیشتر صورت گیرد تا اتفاقاتی […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، معاون وزیر و نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش امروز در هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی بخش پسران اظهار کرد : اقدامات وزارت آموزش و پرورش در امور فرهنگی موثر است اما کافی نیست و باید کار بیشتر صورت گیرد تا اتفاقاتی خوبی در جامعه رقم بخورد.

قاسم احمدی لاشکی افزود: در دنیا از واژه تعلیم و تربیت تنها رسالت آن را در آموزش منحصر کرده شیرینی امور تربیتی و پرورشی را از آن جدا ساخته اند.

معاون وزیر و نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش با طرح این سوال که چرا رهبر معظم انقلاب دغدغه نسبت به حوزه قرآن دارد؟ بیان کرد : زیرا که اگر عمل به قرآن صورت گیرد افرادی همچون جزایری ، خاوری و زنجانی بوجود نخواهد آمد و اینها همه محصول تظاهر و ریا نسبت به دین و قرآن است و اعتقادی به قیامت و دنیای اخروی نداشته اند.

احمدی لاشکی ادامه داد: همه باید در گسترش فرهنگ قرآن کریم در جامعه نقش داشته باشیم و به مراتب آموزش و پرورش سهم بالای در این عرصه دارد ما با همین نگرش باید رو به جلو حرکت کنیم.

وی با بیان نقش قرآن در زندگی، اظهار کرد: این قرآن کتابی است که در فهم نه تنها دانش آموزان بلکه در همه افراد جامعه اثر گذار است و پاکی و زلالی را در زندگی و جامعه ما می گذارد و مشکلات و آسیب ها را از ما دور می کند.

احمدی لاشکی تاکید کرد: امروز اگر یمنی ها در حوزه مقاومت الگو شده اند و رهبر معظم انقلاب از شجاعت و مردانگی آنها در برابر ظالم حرف به میان می آورد بخاطر فهم درست از مفاهیم الهی قرآن است.

وی با بیان اینکه نماینده آمریکا در زمان کشتار مردم بی گناه غزه دست را بالا می کند که آتش بس صورت نگیرد اما وقتی جان یک نفر دیگر در خطر است فریاد دموکراسی سر می دهد این دوگانگی برای آسیب به اسلام است و نمی خواهند قرآن در جوامع اسلامی نفوذ کند.

معاون وزیر و نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در جهاد تبیین که رهبر انقلاب دغدغه دارند باید سهیم شویم و موضوعات مختلف که قرآن نقش آفرین است را در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

معاون وزیر و نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مقام معظم رهبری در آغاز چله دوم انقلاب بیانیه گام دوم را ابلاغ می‌کند یعنی شما دانش آموزان ، جوانان باید پرچم ایران را بلند کنید و نه تنها در حوزه قرآنی بلکه در همه بخش های علمی ایران را به قله های سعادت برسانید.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید