شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۷:۵۷
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳

با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و‌پرورش استان هرمزگان


نشست تخصصی گروه تحقیق و پژوهش برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، نشست تخصصی گروه تحقیق و پژوهش با حضور حسن جراره، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع و مریم بهمنی، رییس اداره پژوهش آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد. جراره در بیان اهمیت تحقیق وپژوهش کاربردی دراین نشست اظهار داشت: امروزه بیش از هر زمان دیگر […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، نشست تخصصی گروه تحقیق و پژوهش با حضور حسن جراره، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع و مریم بهمنی، رییس اداره پژوهش آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد.
جراره در بیان اهمیت تحقیق وپژوهش کاربردی دراین نشست اظهار داشت: امروزه بیش از هر زمان دیگر دانش آموزان نیاز دارند که علم بیاموزند و بر آن ارج نهند، چرا که کشفیات علمی هرروز اتفاق می افتد.
آنچه را که دانش آموزان باید بیاموزند؛این است که چگونه علمی فکر کنند، چگونه منطقی بیندیشند، مشاهده کنند، اطلاعات را جمع آوری کنند و آزمایش و نتیجه گیری کنند، اینجاست که تحقیق وپژوهش برای معلمان ضرورت پیدا می کند؛ تا دانش آموزان هرگاه یک حدس هوشمندانه درباره مسائل را در کلاس درس ارائه می دهند؛معلمان باید بتوانند به نحو شایسته ان ها را راهنمایی اصولی ودرست نمایند .
هرگاه همکاران محترم یادگیری پژوهشی واموزشی خود را به عملکرد تبدیل کنند،؛علاقه به پژوهش نیز در میان دانش اموزان بیشتر خواهد شد .
می توان گفت :پژوهش نیاز اساسی برا ی انگیزه تدریس بانشاط در معلمین است ؛چرا که تحولات عظیم فرهنگی و صنعتی کشور موهون توجه معلمین،خانواده و نظام آموزشی به مطالعه و پژوهش واموزش صحیح وکاربردی می باشد که نمود این نگاه را می توان دربرگزاری کارگاه ها ی پژوهشی واموزشی مستمر دید که همکاران با مهارت دانش افزایی عملی خود در دانش آموزان ایجاد انگیزه به مطالعه و پژوهش اثربخش بیشتر می نمایند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : باید به معلمانی که علاقه و انگیزه به مطالعه و پژوهش را در دانش آموزان افزایش می دهند و به متغیرهایی چون کلاس های درس که می توانند محیطی مطلوب برا ی مطالعه و پژوهش ایجاد کنند و به کارگاه های دانش افزایی مستمر پژوهشی وآموزشی که علاقه مندی نسبت به فعا لیت های مطالعاتی و پژوهشی را در معلمین ودانش اموزان افزایش می دهند بیشتر توجه نمود.
در پایان معاون پژوهش،برنامه ریزی وتوسعه منابع اداره کل اموزش و پرورش هرمزگان از برگزاری۶کارگاه پژوهشی واموزشی دانش افزایی در دومین جشنواره پژوهشی برتر به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر در اموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد و اشاره نمود که برگزار کنندگان این کارگاه ها در دهه مبارک فجر گروه تحقیق وپژوهش استان، منطقه سندرک، شهرستان قشم، اداره استثنایی آموزش و‌پرورش استان ،شهرستان بندر لنگه وشهرستان بشاگرد می باشند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید