شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۶:۳۴
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان در آیین‌بهره برداری از دبیرستان آفتاب ( ابن سینا ) و نکوداشت محصلین ادوار مدرسه ابن‌ سینا‌؛


دبیرستان آفتاب به یک‌بنای هویت بخش تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، در آیین‌بهره برداری از دبیرستان آفتاب ( ابن سینا ) و نکوداشت محصلین ادوار مدرسه ابن‌ سینا‌ اظهار داشت: این فضای آموزشی با معماری منحصر بفرد خود در هرمزگان زبانزد عام و خاص شده و تمامی سعی مجموعه نوسازی مدارس استان در طراحی و اجرا این پروژه […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، در آیین‌بهره برداری از دبیرستان آفتاب ( ابن سینا ) و نکوداشت محصلین ادوار مدرسه ابن‌ سینا‌ اظهار داشت: این فضای آموزشی با معماری منحصر بفرد خود در هرمزگان زبانزد عام و خاص شده و تمامی سعی مجموعه نوسازی مدارس استان در طراحی و اجرا این پروژه با رعایت الگوهای بومی و معماری متناسب با اقلیم منطقه به ثمر نشسته و بنای ماندگاری را به آیندگان استان هدیه داده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۸ زمانی که‌ قرار شد بازسازی این‌مدرسه انجام شود بازنگری در بنای آن صورت گرفت، افزود: امروز هرمزگان با اجرای همچنین پروژه های ماندگاری پیشرو در حوزه هویت بخشی و کیفی بخشی معماری فضاهای آموزشی می باشد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان با اشاره به کسب رتبه یک کشوری معماری این اداره کل ابراز داشت: دبیرستان آفتاب اکنون به یک‌بنای هویت بخش تبدیل شده است.
باوقار همچنین در بخش دیگری از سخنانش به ارائه عملکرد این اداره کل پرداخت و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در استان هرمزگان۴۱۶ پروژه در قالب ۱۵۰۰ کلاس درس احداث شده است که این امر از نگاه ویژه دولت به حوزه ساخت و ساز مدارس نشات می گیرد.
وی در ادامه به رشد ۵ برابری اعتبارمصوبات سفرریاست جمهوری در حوزه مدرسه سازی در استان هرمزگان اشاره کرد و تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب دور اول سفر رییس جمهور محترم به استان هرمزگان در حوزه مدرسه سازی بود که در سفر دوم ۱۹۰۰ میلیارد اعتبار برای مدرسه سازی در هرمزگان تصویب شد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان با اشاره به نقش موثر خیرین در مدرسه‌سازی گفت: اگر خوب نقش خیرین را به دانش‌آموزان منتقل کنیم آنها حتما در آینده انسان هایی نیک کردار و نیکوکار برای جامعه می‌شوند.
باوقاربا بیان اینکه این اداره کل در حال حاضر۱۶۰ پروژه‌ در دست اجرا داشته است، اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در کشور ۲/۵ بوده و در استان ۸/۴ می باشد، بندرعباس ،میناب و قشم از کمترین سرانه فضای آموزشی در استان برخوردار بوده و نیازمند نگاه ویژه هستند. با تحویل ۸۰۰ کلاس درس در دور دوم سفر رییس جمهور سرانه فضای آموزشی در استان به ۵ مترمربع رسید.
مهندس امین مدیر منطقه شرکت پالایش نفت آفتاب نیزدر این مراسم اظهار داشت: خاطرات‌مدرسه و‌ دوران تحصیل برای همگان‌خوشایند است و‌همه این خاطرات دلپذیر را دارند.
وی افزود: پالایش نفت آفتاب کارهای زیربنایی بسیاری در زمینه آموزش انجام داده که این‌مدرسه یکی از آنها است.
به‌گفته مدیر منطقه شرکت پالایش نفت آفتاب ،معماری دبیرستان آفتاب تلفیقی از معماری سنتی ‌‌و مدرن بوده و این فضای آموزشی دارای زمین ورزشی ، کارگاه ‌،کلاس درس و … می‌باشد.
امین در پایان خاطرنشان کرد: پالایشگاه نفت آفتاب به بومی‌گرایی اهمیت داده و احداث فضاهای آموزشی در این استان را در راستای مسوولیتهای اجتماعی انجام‌داده است.
عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان نیز در این‌مراسم‌گفت: پالایشگاه نفت آفتاب یکی از بهترین های صنایع در استان می باشد.
وی با بیان اینکه کارهای گذشتگان بایستی دیده‌شود، اظهار داشت: مجموعه‌نوسازی مدارس و آموزش و‌پرورش برای این فضای آموزشی ماندگار در استان بسیار زحمت کشیدند.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: دانش آموزان آینده داران این استان و کشور هستند وبایستی خودشان را برای ماموریت ‌‌وکارهای بزرگ آماده کنند و نگاه و همت شان را بلند کنند.
مدرس یکی دیگر از محصلین ادوار گذشته نیز در این‌مراسم اظهار داشت: بسیار ذوق زده هستم که این ساختمان عظیم با این معماری خاص سرانجام به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: توسعه منابع انسانی در استان بسیار مهم است و این‌مقوله در حال رشد می باشد؛ با اعتماد به جوانان‌در دهه پیشرفت و‌توسعه استان شاهد پیشرفت و آبادانی استان خواهیم بود.
مدرس با بیان اینکه دولت و نظام در حال حاضر توجه بیشتری به توسعه استان هرمزگان دارد ، خاطرنشان ساخت: با توجه به برنامه ریزی های مدون برای توسعه استان انشالله در ۱۰ سال آینده به استان توسعه یافته تبدیل می شود .
وی با اشاره به اینکه سال ۸۹ به دنبال تغییر رویه‌در معماری مدارس بودیم ، ادامه داد: وزارت اموزش ‌پرورش معماری خاص این مدرسه را به عنوان نماد خاص در کشور قرار داده است و این‌مطلب به این معناست که‌هرمزگان‌ و هرمزگانی‌می‌تواند.
آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز که یکی از محصلین ادوار گذشته این فضای آموزشی بود دراین آیین گفت: احیا هویت مدرسه ابن سینا بسیار ستودنی است.
به گفته وی، بخش عظیمی از جوانانی که در انقلاب و روند توسعه استان نقش داشتند در این‌مدرسه‌تحصیل کردند.
این نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پرچم پالایشگاه نفت آفتاب برای مسوولیتهای اجتماعی بالا است، راز ماندگاری بنگاههایی که‌کار مسوولیتهای اجتماعی انجام‌میدهند ماندگاری آن بنگاه اقتصادی است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید