شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰:۱۰
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۸:۳۹

شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان موفق به کسب رتبه برتر کشور شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، در همایش هفته شوراهای آموزش و پرورش که به صورت کشوری و در تهران و در محل سالن جلسات وزارت کشور و با حضور وزیر کشور ، وزیر آموزش و پرورش ، استانداران ، مدیران کل استانها و روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، در همایش هفته شوراهای آموزش و پرورش که به صورت کشوری و در تهران و در محل سالن جلسات وزارت کشور و با حضور وزیر کشور ، وزیر آموزش و پرورش ، استانداران ، مدیران کل استانها و روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی سراسر کشور برگزار شد، بر اساس ارزیابی‌های سالانه صورت پذیرفته از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش استانهای کشور ؛ از شوراهای برتر تجلیل بعمل امد که شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان موفق به کسب عنوان برتر شد.

در این همایش بر لزوم توجه به جایگاه و نقش شورای آموزش و پرورش در پیاده سازی و اجرای سند تحول بنیادین ، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و تلاش برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و اسناد بالا دستی با رویکرد مردمی شدن و تربیت در تراز انقلاب اسلامی تاکید شد.

شوراهای آموزش و پرورش بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی حلقه اتصال و پیوند مشارکت‌های مردم و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در نظام تعلیم و تربیت هستند.

همزمان با تاریخ تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ ، به منظور پاسداشت مشارکت بخش‌های مختلف جامعه در حمایت و همراهی با برنامه‌های آموزش و پرورش و بسط فرهنگ مشارکت ، از تاریخ ۲۴ الی ۳۰ دیماه بعنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نام گذاری شده است و هرساله با حضور مقامات عالی دولت از شوراهای برتر استان های کشور تجلیل می‌شود.

گفتنی است؛ شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها ، شهرستانها و بخش ها به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره گیری از تمامی منابع و امکانات جهت تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش تشکیل شده است.

در پایان مراسم مهدی دوستی استاندار هرمزگان و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از سوی احمد وحیدی وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید