شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹:۰۰
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

موفقیت های اخیر آموزش و پرورش هرمزگان که جدیدترین آن، کسب رتبه نخست کشوری در توسعه کمی آموزش های فنی و مهارتی بود، نگاه بسیاری را به خود جلب کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، جمعی از فرهنگیان هرمزگانی با انتشار بیانیه ای، ضمن تقدیر از عملکرد “محمد قویدل” مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، ابراز امیدواری کردند روند پیشرفت آموزش و پرورش استان ادامه داشته باشد. “ن والقلم وما یسطرون ” سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، جمعی از فرهنگیان هرمزگانی با انتشار بیانیه ای، ضمن تقدیر از عملکرد “محمد قویدل” مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، ابراز امیدواری کردند روند پیشرفت آموزش و پرورش استان ادامه داشته باشد.

“ن والقلم وما یسطرون ”

سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد وان چه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد

آموزش و پرورش دو رکن اساسی و مهم برای پیمودن مسیر دشوار دستیابی به رشد و توسعه و تعالی هر جامعه ای است و کسب موفقیت تنها از رهگذر تعلیم و تربیت هدفمند و اصولی امکانپذیر می گردد.

آنچه لازمه این حرکت و موتور محرکه آن به شمار می آید، وجود و حضور مدیرانی خلاق ، توانمند و برنامه محوری است که می توانند زمینه ساز بروز و ظهور استعدادها و شکوفایی آنها باشد.

هرمزگان با همه داشته هایش همواره در زمینه های مختلف از عقب ماندگی های تاریخی در رنج بوده و لطمات و صدمات آن به ویژه در بخش آموزش و پرورش نمایان و مشهود بود، مشکلات انباشته شده از گذشته و ظهور چالش های جدید موجب هدررفت سرمایه های مادی و معنوی شده و معدود تلاش های صورت گرفته در ادوار گذشته تنها مصروف حفظ وضعیت موجود می شد و بس؛ نبود تفکری خلاق و نگاهی چندبعدی به آموزش و پرورش و مشکلات اش و عدم پیش بینی و درک صحیح چالش ها از مهم ترین معضلات فراروی آموزش و پرورش هرمزگان بوده است.

آموزش و پرورش هرمزگان اما این روزها با حضور مدیری برنامه محور و توانمند چون “محمد قویدل” که قبل از هر چیز، یک “معلم” است، حال و روز خوشی را تجربه می کند و رفته رفته، تلخی های گذشته را به فراموشی می سپارد!

شناخت مشکلات و چالش ها و برنامه ریزی برای غلبه بر آنها با ابزار شایسته گزینی، تدوین و ترسیم “نقشه راه” آموزش و پرورش هرمزگان، پرهیز از اقدامات مقطعی و هزینه ساز و دوری از روش “آزمون و خطا” در کنار طرح ریزی و اجرای برنامه های کاربردی نظیر هنرستان های جوار کارگاهی، حرکت و اقدام برای برقراری عدالت آموزشی و توجه به دغدغه ها و انتظارات شاگرد و معلم و پاسخ به آنها که نتیجه آن شکوفایی هر چه بیشتر دانش آموز و ایجاد حس همدلی و همبستگی است، “محمد قویدل”، را مدیری متفاوت از دیگر مدیران معرفی می کند.

موفقیت دانش آموزان هرمزگانی در کسب برتری در رتبه زیر صد در آزمون سراسری، زمینه سازی برای حضور و مشارکت والدین و به خصوص خیرین مدرسه ساز در نوسازی و تجهیز مدارس، کسب مقام نخست کشوری توسعه کمی آموزش های فنی و مهارتی، رتبه چهارم کشوری در شاخص های عمومی و اختصاصی ، کسب رتبه نخست آموزش و پرورش استان در اجرای پروژه مهر ۱۴۰۲، کسب رتبه اول کشوری شورای آموزش و پرورش هرمزگان در همایش ملی تجلیل از شوراهای برتر ، اجرایی شدن ۹۸ درصد مصوبات شورای آ. پ هرمزگان همگی مرهون درایت و تلاش های “معلمی” است که با اتخاذ استراتژی “کار در سکوت”، حال خوب این روزهای آموزش و پرورش را به وجود آورده است.

سال ها برای عبور از مشکلات و معضلات و ایجاد تحول در آموزش و پرورش و زدودن رخوت از آن ، چشمی به بیرون دوخته بودیم بی آنکه متوجه باشیم داشته هایی بس ارزشمند داریم و امروز، با حضور معلمی آگاه و توانا که موفقیت های مجموعه آموزش و پرورش را “حاصل زحمات و تلاش های همه همکارانش” و “حمایت ها، پشتیبانی ها و تلاش های مجدانه استاندار محترم در جایگاه رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان” عنوان می کند، امیدوارانه و مطمئن برای دستیابی به توسعه آموزشی و علمی گام برمی داریم.

با احترام

جمعی از فرهنگیان هرمزگان

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید