شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵:۲۰
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

معاون وزیر آموزش وپرورش:


گزینش معلمان برای نخستین بار در دولت سیزدهم جدی گرفته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، صادق ستاری‌فر در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: کیفیت گزینش استخدامی نیز که مبتنی بر آموزه‌های غربی بود، در دولت سیزدهم اصلاح شد که این مهم الگوی سایر وزارتخانه‌ها نیز شده است. وی با اشاره به اینکه همزمان ۶۰۰ کانون ارزیابی در کشور برای […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، صادق ستاری‌فر در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: کیفیت گزینش استخدامی نیز که مبتنی بر آموزه‌های غربی بود، در دولت سیزدهم اصلاح شد که این مهم الگوی سایر وزارتخانه‌ها نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان ۶۰۰ کانون ارزیابی در کشور برای سنجش واقعی نیروی آموزشی به صورت حرفه ای و عمومی فعال بود، بیان کرد: امسال آزمون استخدامی آموزش و پرورش به لحاظ کمی و کیفی تحول بزرگی داشت و باجذب ۵۷ هزار نفر نیروی آموزشی، چارچوب و فرایند ارزیابی به کلی متحول شد

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سهم هرمزگان در جذب دانشگاه فرهنگیان امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان هرمزگان در سال جدید زمینه جذب یکهزار و ۲۵۰ نفر معلم حرفه‌ای و دارای صلاحیت را تامین کرده است.

ستاری فر گفت: همچنین سهمیه‌ خاص جذب نیروی آموزشی در شهرستان بشاگرد اختصاص پیدا کرد که استاندار هرمزگان و رییس شورای آموزش و پرورش استان، در این کار ارزشمند اهتمام جدی داشته است.

صدور جذب مجوز مربی تربیتی و تربیت بدنی تا یک‌ماه آینده

این مسوول در وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه معلم تربیت بدنی و ورزش مهم‌ترین مربی تربیتی است، تصریح کرد: برای جذب نیروی انسانی در حوزه پژوهشی، تربیتی و سلامت نیز سازو کار و برنامه جدیدی با معاونت اداره استخدامی رییس جمهور دنبال می‌کنیم که ظرف یکماه آینده، مجوز جذب مربی امور تربیتی و پرورشی و تربیت بدنی صادر خواهد شد.

ستاری فر باتوجه به اینکه در کنار جذب نیرو، بحث رویدادها و مسابقات ورزشی نیز بسیار مهم است، ادامه داد: میزبانی رودیدادهای مختلف فرهنگی، ورزشی، اردویی، علمی و تربیتی، فناوری و هنری با رویکرد جدید، هدفمند و نظامند به میزبانی استان‌ها برگزار شود.

وی همچنین به طرح شهید خرازی در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان و حتی خانواده‌ها تحت عنوان این طرح می‌توانند به صورت رایگان در فصل تابستان روزهای تعطیل به صورت رایگان از تجهیزات ورزشی مدارس استفاده کنند.

این مسوول با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهور به استان هرمزگان گفت: در قالب طرح بزرگ شهید سلیمانی،نیز ۲ هزار فضای ورزشی امسال در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید و در فاز دوم این طرح هم در سفر رییس جمهور به این استان به عنوان یک مصوبه مطرح شود تا در سایر استان‌ها تبدیل به یک رویه شود.

اهتمام دولت به اختصاص ۵۰۰ هزار میلیارد ریال به طرح رتبه‌بندی معلمان

ستاری فر با اشاره به اینکه یکی از مطالبات فرهنگیان اجرای طرح رتبه‌بندی بود، تصریح کرد: موضوع رتبه بندی فرهنگیان که قبل از دولت سیزدهم به آن توجهی نشده بود، بعد از سال‌ها این دولت مردمی افتخار دارد که در سال نخست استقرارش، این مهم را اجرا کند و افزون‌بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال را برای این موضوع پیش‌بینی و تامین اعتبار کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌ مان در آموزش و پرورش برگرفته از قانون اساسی و رهنمودهای رهبرفرزانه انقلاب است، گفت: در طی این سال‌ها باوجود همه پیگیری‎ها انجام شده، اتفاقاتی که در حوزه نیروی انسانی، برنامه و محتوا و همچنین و فضا و تجهیزات در سند تحول بنیادین باید انجام می‌شد، تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داشته که در دولت مردمی، رییس جمهور نسبت به این موضوع توجه خاصی داشتند.

مدیریت آموزش وپرورش هرمزگان از سرآمدان نظام آموزشی کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان را از نیروهای پیگیر، پرتلاش و دلسوز توصیف کرد که از سرآمدان نظام آموزشی کشور است.

ستاری فر، ظرفیت آفرینی، امیدآفرینی و اقدامات بزرگ تحولی را از ویژگی‌های مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان دانست و گفت: این استان در اجرای سیاست‌های کلی وزارت آموزش و پرورش خوش درخشیده است که حاصل پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار است.

وی افزود: در آموزش و پرورش، سیاست‌ها بر اساس رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب احصا شده است و ماحصل این رهنمودها در سند تحول بنیادین تلالو پیدا کرده اما مقصود این سند با آنچه محقق شده بود فاصله دارد.

ستاری فر عنوان‌کرد: در دولت مردمی، رئیس جمهور نسبت به آموزش و پرورش توجه خاصی دارند و در حوزه نیروی انسانی، برنامه و محتوا و فضا و تجهیزات توجهات بی‌سابقه‌ای به آموزش و پرورش معطوف شده است‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سهم استان هرمزگان در جذب دانشگاه فرهنگیان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است در حالی که میانگین افزایش کل کشور ۲۰ درصد بوده است و این یعنی آموزش و پرورش استان هرمزگان امسال ۱۲۵۰ معلم جدید را جذب کرده یا جذب خواهد کرد.

اعطای تقدیرنامه وزیر آموزش و پرورش به استاندار هرمزگان

در پایان این نشست معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تقدیرنامه رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش را به پاس عملکرد مثبت مهدی دوستی استاندار هرمزگان در اجرای بهینه طرح‌ها و برنامه‌های حوزه سلامت و ورزش دانش‌آموزی استان (میزبانی از مسابقات کشوری دانش‌آموزان، توسعه زیرساخت‌های ورزشی مدارس، طرح سردار سلیمانی)

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید