شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹:۴۵
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

بی واسطه با دانش آموزان


نشست صمیمانه هنرجویان هنرستانهای جوار استان با استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، امروز شنبه ۱۶ دی ماه، هنرجویان هنرستانهای جوار استان با مهدی دوستی، استاندار هرمزگان و محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان دیدار و گفتگو نمودند. در ایجاد هنرستانهای جوار تمرکز بر پرورش نیروهایی متخصص متناسب با نیازهای صنایع استان است استاندار هرمزگان و رئیس شورای […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، امروز شنبه ۱۶ دی ماه، هنرجویان هنرستانهای جوار استان با مهدی دوستی، استاندار هرمزگان و محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان دیدار و گفتگو نمودند.

در ایجاد هنرستانهای جوار تمرکز بر پرورش نیروهایی متخصص متناسب با نیازهای صنایع استان است

استاندار هرمزگان و رئیس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مهارت آموزی و اهمیت آموزشهای فنی حرفه ای به دانش آموزان بیان کرد: با هدف منطبق کردن نقشه توسعه صنعتی استان بر نقشه آموزشی استان، تآسیس و ایجاد هنرستانهای جوار صنایع در استان هرمزگان با پیگیریهای مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در دستور کار قرار گرفت که ماحصل این تلاشها، تأسیس ۲۸ هنرستان جوار طی دو سال اخیر در هرمزگان است.

وی ادامه داد: هنرستانهای جوار بر اساس استعدادها و ظرفیتهای خاص موجود در استان و کمبود نیروهای متخصص بومی شکل گرفته اند و انتظار می رود خروجی این مراکز، هنرجویانی باشند که به صورت کاملاً تخصصی آموزش دیده باشند و بتوانند نیازهای صنعتی استان را مرتفع نمایند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان بر اهمیت حضور هنرجویان جوار صنایع در شرکتهای مرتبط تأکید کرد و افزود: قسمت عمده ای از کلاسهای درس هنرجویان هنرستانهای جوار باید در کارگاههای عملی صنایع سپری شود تا هنرجویان به صورت کاملا حرفه ای آموزش ببینند.

دوستی خاطرنشان کرد: طبق جلسه ای که اخیرأ با مسئولین وزارت علوم داشتیم مقرر شد ۴۰ واحد از آموزشهای هنرستانها در مقطع کارشناسی تأثیر داده شود و دانشجویان این رشته ها بتوانند در طول ۳ سال تحصیلات خود را به پایان برسانند.

استان هرمزگان رکورددار ثبت نام دانش آموزان در هنرستانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به نگاه ویژه استاندار به آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: ظرف دو سال اخیر با ایجاد ۲۸ هنرستان جوار صنایع در هرمزگان توانستیم به جایگاه اول کشوری و تحقق ۵۲ درصدی برنامه ششم توسعه برای هنرستانها برسیم.

قویدل با اشاره به تحصیل بیش از ۱۳ هزار هنرآموز در هنرستانهای هرمزگان گفت: خوشبختانه در میزان ثبت نام دانش آموزان پایه دهم در هنرستانها نیز رکورددار کشوری هستیم که توانستیم بیش از تعهد خود نسبت به برنامه ششم توسعه عمل نماییم.

گفتنی است در پایان مدیران و هنرآموزان هنرستان های جوار صنایع استان به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید