شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹:۱۵
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در گزارشی عنوان کرد:


توانمندسازی بیش از ۳ هزار معلم و مدیر مدارس غیردولتی در ۶ پودمان آموزشی/ الزامی شدن کسب گواهی صلاحیت حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی در استان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی و علمی، عالی‌ترین جایگاه را در تربیت نیروی انسانی و بیشترین مسئولیت و رسالت را در تحقق سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی و علمی، عالی‌ترین جایگاه را در تربیت نیروی انسانی و بیشترین مسئولیت و رسالت را در تحقق سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده دارد؛ گفت: نگاه تربیتی ما به مدارس دولتی و غیردولتی تفاوت نمی‌کند چرا که بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز هرمزگانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و کار در این عرصه، کمک به دستگاه تعلیم و تربیت است و این مدارس در حوزه‌های نیروی انسانی، فضای فیزیکی و تجهیزات یاریگر آموزش و پرورش هستند.

قویدل ادامه داد: نیروی انسانی یکی از عوامل مهم در آموزش و پرورش است و معلم از مهمترین عوامل موثر در رشد و توسعه محتوایی تعلیم و تربیت به شمار می آید؛ بنابراین همه معلمین مدارس غیر دولتی باید دارای صلاحیت معلمی باشند.

وی افزود: با توجه به اهمیت آگاه سازی کارکنان مدارس غیر دولتی، دوره‌های توانمندسازی معلمان با انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، حوزه علمیه و صندوق توسعه مدارس غیردولتی به صورت منسجم از مردادماه سال جاری در حال برگزاری است و بیش از ۳ هزار، نیروی معلم ابتدایی، متوسطه، مدارس استثنایی، مدیر و مؤسس در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: این دوره‌ها در قالب ۶ پودمان ۶۰ ساعته طی سه سال برگزار می‌شود و هر معلم پس از گذراندن ۳۶۰ ساعت آموزش از دانشگاه فرهنگیان گواهی صلاحیت حرفه‌ای را دریافت می‌کند و در صورت عدم موفقیت به کسب نمره قبولی، نمی‌توانند در مدارس غیردولتی تدریس و فعالیت کنند.

هیچ معلمی بدون انجام فرآیند مصاحبه تخصصی، صلاحیت‌های عمومی و گزینش به مدارس غیردولتی راه نمی‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت فرایند آموزش در مدارس، هیچ معلم و مدیری بدون انجام فرآیند مصاحبه تخصصی، صلاحیت‌های عمومی و گزینش به مدارس غیردولتی راه نمی‌یابد و این فرآیند با معرفی کارکنان مدارس از سوی هسته گزینش اداره‌ کل آموزش و پرورش انجام می‌شود و معلمان پس از دریافت تاییدیه مشغول به ‌کار می‌شوند.

فعالیتهای پرورشی در مدارس با حساسیت و آینده نگری انجام شود.

قویدل با بیان اینکه مدارس غیردولتی کمک حال دولت در امر آموزش می باشند، گفت: لازم است تمامی مدارس در اجرای برنامه های مختلف آموزشی و پرورشی با برنامه ریزی قبلی عمل نمایند و در این کار اسناد بالادستی و ارزش های ایرانی اسلامی لحاظ گردد.

این مقام مسئول افزود: از موضوعاتی که به ما در تداوم و استمرار انقلاب اسلامی و همچنین در گسترش دستاوردهای انقلاب کمک خواهد کرد، این است که بتوانیم نقش خوبی در تربیت نسل جدید ایفا کنیم.

محمد قویدل در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مدارس غیردولتی اذعان داشت: اینطور نیست که مدارس غیر دولتی تنها به مسائل آموزشی بپردازند بلکه ما شاهد درخشش دانش آموزان این مدارس در مسابقات و برنامه های فرهنگی و تربیتی در سطح کشور هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در راستای نظارت بیشتر بر مدارس غیردولتی خاطر نشان کرد: این مدارس نباید فراموش شوند چرا که ایران قوی مسیرش از مدرسه است و مدارس ما متوجه خطر هستند که دشمن می‌خواهد از طریق هویت زدایی و هویت‌سازی جعلی در مدارس جلوی پیشرفت و اقتدار ایران را بگیرد و باید در فضای مجازی برنامه‌ریزی داشته باشیم تا اهداف شوم دشمنان قسم خورده انقلاب از فضای مجازی به فضای حقیقی وارد نشود.

گفتنی است در حال حاضر، ۳۲۹ مدرسه غیردولتی در استان فعالیت می‌کنند که ۱۷۰ باب آن پسرانه و ۱۵۹ باب آن دخترانه است و بیش از ۹ درصد دانش آموزان نیز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید