شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶:۲۰
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۵۳

استاندار هرمزگان:


اعتبارات مصوبات آموزش و پرورش هرمزگان نسبت به سفر اول بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مهدی دوستی در نشست شورای آموزش و پرورش استان در بررسی گزارش عملکرد برگزاری شوراهای آموزش و پرورش دراستان با تاکید بر برگزاری این شورا در تمام نواحی و شهرستان‌ها، اظهارداشت: به فرمانداران، بخشداران و روسای آموزش و پرورش نواحی‌ای که در برگزاری شوراهای آموزش و پرورش […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مهدی دوستی در نشست شورای آموزش و پرورش استان در بررسی گزارش عملکرد برگزاری شوراهای آموزش و پرورش دراستان با تاکید بر برگزاری این شورا در تمام نواحی و شهرستان‌ها، اظهارداشت: به فرمانداران، بخشداران و روسای آموزش و پرورش نواحی‌ای که در برگزاری شوراهای آموزش و پرورش کوتاهی کرده‌اند تذکراتی به صورت مکتوب داده شود چرا که برگزاری مستمر شورای آموزش و پرورش در تمام بخش‌ها و شهرستان‌ها جزو ضروریات موکد است‌.

وی در بررسی روند اجرای طرح کیفیت بخشی آموزش در استان افزود: ضرورت دارد برنامه مدّونی برای جلوگیری از پاره شدن رشته آموزش در ایام عید برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود و بلافاصله بعد از ایام تعطیلات نوروز آزمون پیشرفته‌‌ای برگزار شود.

استاندار هرمزگان، با اشاره به تاسیس هنرستان‌های جوار صنعتی و تخصصی در هرمزگان تأکید‌کرد: در سال آتی باید تمرکز روی افزایش کیفیت هنرستان‌های تخصصی معطوف شود ضمن اینکه باید تلاش شود تا بن‌بست‌ها برای ادامه تحصیل دانش آموزان از میان برداشته شود و تصویر روشنی برای تحصیل این دانش‌آموزان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه شود.

وی با مرور موفقیت‌های آموزش و پرورش هرمزگان در یکسال گذشته، گفت: ما در خصوص آزمون‌های نهایی عملکردمان خوب نیست و کار شبانه‌روزی کنیم و در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز باید آموزش‌ها عمق بخشی شود.

دوستی به اشاره به بهره‌برداری از ۸۰۰ کلاس درس در قالب۲۰۰ مدرسه در سفر رئیس جمهور، تصریح‌کرد: اعتبارات حوزه آموزش و پرورش در حال حاضر به ۱۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است و از ابتدای دولت رشد جهشی داشته است که به اضافه کمک‌های صنایع و خیرین منجر به کارهای بزرگی در توسعه زیرساخت‌ها خواهد شد از این رو ما خیال آموزش و پرورش را از لحاظ زیرساخت راحت می‌کنیم اما ضرورت دارد آموزش و پرورش استان تمرکز خود را معطوف بر کیفیت بخشی آموزش کند.

مهندس دوستی اظهارداشت: لازم است اطلس ضعف و قوت‌های استان در آموزش و پرورش تدوین شود تا بتوانیم ضعف‌های تاریخی خود را در این حوزه جبران کنیم.

دوستی، عنوان‌کرد: از مهرماه تاکنون بیش از ۴ هزار نفر از سایر نقاط کشور در اردوهای راهیان پیشرفت هرمزگان شرکت کرده‌اند از این رو لازم است در این طرح دانش‌آموزان استان نیز در اولویت قرار گیرند و با شرایط ایمن دانش‌آموزان سراسر استان نیز در این اردوها شرکت کنند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دبیرستان البرز برای توانمندسازی دانش‌آموزان استان، تاکید‌کرد: تشکیل کارگروه سرفصل‌های درسی هنرستان‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد و مبتنی بر تقاضا با کمک دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه هرمزگان، صنایع و آموزش و پرورش سرفصل‌های مورد نیاز قبل از پایان سال مشخص شود.

گفتنی است استاندار هرمزگان در این نشست برنامه کلاسی روزانه دانش‌آموزان در هنرستان‌های تخصصی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید