شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۳:۲۵
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۴۴

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان؛


اولیای پایه اول از آموزش تخصصی وبیناری بهره مند هستند/ انتشار ماهنامه معماران تربیت ویژه والدین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده با اشاره به اهمیت نقش والدین و خانواده ها در رشد شخصیت کودکان و اعتلای فرهنگ جامعه؛ گفت: والدین یکی از شرکای آموزش و پرورش هستند و در تعلیم و تربیت اثربخش به همان میزان سهیم هستند که معلم در کلاس و مدرسه سهیم […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده با اشاره به اهمیت نقش والدین و خانواده ها در رشد شخصیت کودکان و اعتلای فرهنگ جامعه؛ گفت: والدین یکی از شرکای آموزش و پرورش هستند و در تعلیم و تربیت اثربخش به همان میزان سهیم هستند که معلم در کلاس و مدرسه سهیم است.

وی اضافه کرد: پایه اول اولین سال تحصیلی کودکان است و سالی سرنوشت ساز است، به همین دلیل نقش والدین در خانه، میزان موفقیت کودک را در این پایه تحصیلی حساس تر می کند تاجایی که والدین را به تلاش و مشارکت وا می دارد لذا بر این اساس آموزش مجازی و حضوری اولیاء دانش آموزان پایه اول استان از شهریور ماه در حال اجرا می باشد.

این مسوول آموزش تخصصی اولیا را از اولویت فعالیت های امسال عنوان کرد و گفت: با این رویکرد زمینه همکاری و مشارکت اولیا با مدرسه فراهم و در جهت پیشرفت آموزش و یادگیری فرزندان خود گام‌بردارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: ورود به مدرسه به عنوان اولین تجربه فعالیت آموزشی و تربیتی رسمی کودکان پایه اولی است و ارائه خدمات مناسب به کودکان وابسته به عناصر مهم و کلیدی مرتبط با امر تعلیم و تربیت است، به همین خاطر لازم است والدین باتوجه به رویکردهای جدید در آموزش و پرورش دوره ابتدایی در جهت رشد همه جانبه فرزندان شان در ابعاد مختلف روحی، فردی و اجتماعی، علمی و ذهنی در مثلث یادگیری به عنوان یک ضلع موثر و نقش آفرین در راستای تثبیت یادگیری و تبدیل آن به رفتارهای سازنده عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت بسیار زیاد این موضوع، معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در راستای ماموریت و وظایف خود، اقدام به تولید ماهنامه باعنوان معماران تربیت ویژه والدین نموده که هرماه در اختیار مدرسه قرار می گیرد تا مدیر و معلم مدرسه به دست صاحبان اصلی آن یعنی والدین برسانند.

حاجی زاده افزود: فراهم کردن زمینه همگرایی و همسویی خانه و مدرسه جهت ورود دانش آموزان به جریان تعلیم و تربیت رسمی، از طریق ماهنامه که محتوای آموزشی مناسب و استاندارد دارد، فراهم شده است.

وی در تشریح جزییات این برنامه یادآور شد: این ماهنامه هرماه در اختیار والدین محترم پایه اول قرار می گیرد، از آنان درخواست می شود که این مطالب را با دقت مطالعه کرده و با اهداف، رویکردها و انتظارات آشنا شده تا زمینه تعلیم و تربیت کودک پایه اول در تامین نیاز های کودک فراهم شود.

حاجی زاده در پایان ابراز امیدواری کرد دستگاه تعلیم و تربیت استان با همدلی و همراهی خانواده های محترم بتواند ضمن تامین سلامت جسمی، عاطفی، اجتماعی دانش آموزان با ارائه آموزش های کیفی در راه اعتلای اهداف والای نظام تعلیم و تربیت گام های مهم و اساسی بردارد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید