چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۹:۲۴
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

جذب بیش از ۱۱۰ درصدی سوادآموز در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، احمد جعفری افزود: در زمینه جذب بی‌سوادان در دوره سوادآموزی، سهمیه ابلاغی پارسال سه‌ هزار و ۷۷۲ نفر بود که تعداد سه‌هزار و ۳۶ نفر جذب این کلاس‌ها شده و معادل ۸۰ درصد از این سهمیه محقق شده است. وی بیان کرد: در دوره انتقال نیز حجم […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، احمد جعفری افزود: در زمینه جذب بی‌سوادان در دوره سوادآموزی، سهمیه ابلاغی پارسال سه‌ هزار و ۷۷۲ نفر بود که تعداد سه‌هزار و ۳۶ نفر جذب این کلاس‌ها شده و معادل ۸۰ درصد از این سهمیه محقق شده است.

وی بیان کرد: در دوره انتقال نیز حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی به هرمزگان یکهزار و ۸۸۵ نفر بود که تعداد ۲ هزار و ۶۰۱ نفر سوادآموز برابر با ۱۶۴ درصد سهمیه ابلاغ شده جذب کلاس‌های این دوره شدند.

معاون سوادآموزی هرمزگان اظهار کرد: در دوره تحکیم نیز سهمیه ۲ هزار و ۵۵ نفر به هرمزگان ابلاغ شد که بیش از این آمار یعنی ۲ هزار و ۹۵۳ نفر معادل ۱۶۴ درصد در این دوره مشغول به تحصیل شدند.

جعفری تصریح کرد: کلاس‌های سوادآموزی هرمزگان در سال ۱۴۰۱ به صورت تلفیقی و مجموعه‌ای از سوادآموزان هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم بوده است و این کار جهادی با تلاش آموزش دهنده‌ها و کارکنان حوزه سوادآموزی استان اتفاق افتاده است که جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و سازمان نهضت سوادآموزی کشور، همه مطالبات سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به آموزش دهنده ها پرداخت شده و هیچ‌گونه مطالباتی باقی نمانده است.

گفتنی است؛ طبق اعلام معاونت سوادآموزی هرمزگان، ۹۷ درصد از جمعیت این استان باسواد هستند.

شایان ذکر است سوادآموزی شامل ۱۲ موضوع از جمله سواد خواندن و نوشتن، سواد رسانه‌ای، سواد عاطفی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد ارتباطی، سواد تحلیلی، سواد بوم شناسی، سواد نژادی و قومی و سواد سلامتی است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید