شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳:۳۰
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۴

استاندار هرمزگان:


عملیات اجرایی ۴۰ کلاس درس جدید در هرمزگان از ابتدای سال جاری آغاز شده است / کسب رتبه اول تصحیح اوراق امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، با تاکید بر لزوم احداث هنرستان تخصصی شیلات در شهرستان سیریک، اظهارداشت: احداث هنرستان تخصصی شیلات با توجه به منابعی که در حوزه شیلات تخصیص پیدا کرده و توسعه‌ای که در هر حال انجام […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، با تاکید بر لزوم احداث هنرستان تخصصی شیلات در شهرستان سیریک، اظهارداشت: احداث هنرستان تخصصی شیلات با توجه به منابعی که در حوزه شیلات تخصیص پیدا کرده و توسعه‌ای که در هر حال انجام است موضوعی ضروری است از این رو بر همین اساس هنرستان شیلات در شرق استان بایستی حتما راه‌اندازی و تجهیز شود و اداره کل شیلات استان موظف است مقدمات این مهم را فراهم کند.

وی با تاکید بر لزوم احداث هنرستان تخصصی نفت و پیگیری تخصیص اعتبارات موردنیاز؛ در پیگیری مصوبات جلسات پیشین، اظهارداشت: اداره کل راه و شهرسازی موظف است در راستای استانداردسازی فضاهای آموزشی مدارس و مراکز غیر دولتی در خصوص واگذاری زمین با کاربری آموزشی به موسسین مدارس غیر دولتی در استان اقدام کند و با توجه به اینکه سال تحصیلی به اتمام رسیده و باید برای سال تحصیلی آینده آماده شویم این مهم تسریع شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به تفاهم نامه بین استانداری هرمزگان و سازمان نوسازی مدارس کشور مبنی بر اینکه هر چه استان بتواند کلاس درس احداث کند به همان میزان هم سازمان نوسازی مدارس از طریق اعتبارات ملی کلاس درس احداث کند، ادامه داد: احداث ۴۰ کلاس درس در استان هرمزگان طی سال جاری با استفاده از ظرفیت‌های استانی آغاز شده است بنابراین طبق تعهد و تفاهم نامه، وزارت آموزش و پرورش نیز باید احداث ۴۰ کلاس درس را در استان آغاز کند و این مهم بایست در سطح ملی پیگیری شود.

مهندس دوستی، با تاکید بر لزوم تامین انشعابات آب و برق مورد نیاز مدارس احداثی جدید الاحداث، ابرازداشت: به زودی گلریزان بزرگ برای افزایش مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی استان برگزار خواهد شد که می‌توان بخشی از هزینه‌های تامین آب و برق مدارس را از این طریق تامین کنیم ضمن اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های جدید در استان می‌تواند بین سه دهم تا چهار دهم میانگین سرانه آموزشی استان را افزایش دهد‌.

استاندار هرمزگان ابرازداشت: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا است ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کولر در مدارس مناطق محروم کشور توزیع کند که از این بین توانستیم سهمیه ۱۰۰۰ دستگاه را برای استان بگیریم بر همین اساس لازم است آموزش و پرورش استان پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا کولرهای توزیعی حتی‌الامکان در استان خریداری شود‌.

وی در بررسی اقدامات انجام شده در رابطه با طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان، تاکید‌کرد: در بحث اوقات فراغت لازم است کمتر به سمت و سوی برنامه‌های مجازی بروید و بیشتر سعی کنید تحرکات دانش‌آموزان را افزایش دهید ضمن اینکه ارائه محتوی فاخر آموزشی و تربیتی نیز مورد تاکید است، بنابراین روی محتواها حتما باید دقت‌نظر کافی وجود داشته باشد و دانش‌آموزان باید برای تحقق تمدن نوین اسلامی تربیت شوند چرا که میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب همین دانش‌آموزان هستند‌.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، ابرازداشت: آموزش و پرورش بایستی یک سری محتوی آموزشی تولید کند و تاریخ و قهرمانان تاریخ کشور و استان را با ابزارهای آموزشی و پرورشی به دانش‌آموزان معرفی کند، دانش‌آموزان باید قهرمانان خود را بشناسند چرا که کشور ایران و استان هرمزگان با سابقه ۵۰۰ ساله ضد استعماری استانی غنی است‌.

وی همچنین بر لزوم استفاده از الگوهای موفق در دوره‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکید‌کرد و گفت: لازم است در طرح اوقات فراغت برنامه‌های بازدید دانش‌آموزان از صنایع برجسته چون پالایشگاه‌ها، صنایع فولاد و کشتی‌سازی نیز در نظر گرفته شود.
استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر رفع موانع پیش‌روی مسکن معلمان بیان‌داشت: در جایی که امکان دارد و مشکل زمین نیست سعی شود برای معلمان واحدهای ویلایی دیده شود.

وی در خصوص ارائه تسهیلات رفاهی به فرهنگیان، افزود: در این زمینه برای ازدواج فرزندان فرهنگیان سعی شود سالن‌های موجود جهت برگزاری این مراسمات در اختیار معلمان قرار گیرد.

استاندار هرمزگان ضمن تشکر از برنامه‌ریزی جهت اوقات فراغت دانش‌آموزان بیان‌کرد: اداره کل آموزش و پرورش برنامه‌ای نیز برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در نظر بگیرد.
وی با ابراز رضایت از فرآیند تصحیح اوراق امتحانات نهایی در حوزه‌های امتحانی، خاطرنشان‌کرد: استان هرمزگان رتبه اول کشوری را در تصحیح اوراق دارد ضمن اینکه تمهیدات لازم برای تامین امنیت حوزه‌های برگزاری کنکور نیز اندیشیده شده است.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در این جلسه اظهار داشت: برای اوقات فراغت دانش آموزان و فرهنگیان در فصل تابستان برنامه ریزی شده و از تمام ظرفیت‌های موجود برای غنی‌تر کردن اوقات فراغت بهره خواهیم برد.
وی افزود: در این ایام دانش آموزان برگزیده در مسابقات فرهنگی و هنری، قرآن و عترت و نماز و مسابقات ورزشی در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.
قویدل گفت: چند اقدام دیگر نظیر برپایی اردوهای مختلف از جمله اردوی زیارت اولی‌ها به ویژه برای دختران برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.
وی با تاکید بر اینکه حدود ۵ هزار فرهنگی متقاضی شرکت در طرح نهضت ملی مسکن هستند، تصریح کرد: در حوزه مسکن فرهنگیان، در چند شهرستان مرحله تخصیص زمین هستند در چند شهرستان از جمله بندرعباس هم مراحل ساخت آغاز شده است، برای سایر مناطق که یک سری مسائل و موانع وجود دارد هم تصمیماتی اتخاذ شده که فرهنگیان در سراسر استان از این طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید