شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳:۲۹
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان:


طرح پشتیبانی علمی درهشت مدرسه ابتدایی شهربندرعباس اجرا شد/ توانمند سازی مدرسه در انطباق و اجرای برنامه درسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده با بیان اینکه نحوه اجرای برنامه درسی و آموزشی در مدرسه چهارمحوراصلی دارد، افزود: برنامه درسی تولید شده، نحوه عمل معلم در طراحی اجرای برنامه (مواد درسی)، عوامل سهیم و برنامه درسی اجرا شده در مدرسه چهارمحوراصلی اجرای برنامه درسی و آموزشی در مدرسه […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده با بیان اینکه نحوه اجرای برنامه درسی و آموزشی در مدرسه چهارمحوراصلی دارد، افزود: برنامه درسی تولید شده، نحوه عمل معلم در طراحی اجرای برنامه (مواد درسی)، عوامل سهیم و برنامه درسی اجرا شده در مدرسه چهارمحوراصلی اجرای برنامه درسی و آموزشی در مدرسه است که درنظام برنامه ریزی آموزشی مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برنامه‌های درسی را درقالب کتاب درسی تهیه و جهت اجرا در اختیار مدارس قرار می‌دهد، بخش‌های دیگر یعنی ادارات کل و مناطق آموزشی به عنوان عوامل سهیم و بسیارمهم درچگونگی تحقق برنامه‌ها در سطح مدارس درفرایند برنامه‌ریزی درسی و آموزشی نقش بسزایی دارند که دراین طرح همه عوامل سهیم ، توانمند می شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان هدف از اجرای این طرح در مدارس را توانمند سازی مدرسه در انطباق و اجرای برنامه درسی عنوان کرد که نقش موثری در بهبود کیفیت آموزش دارد.

حاجی زاده همچنین گفت: با توجه به اینکه درنظام برنامه‌ریزی درسی و آموزشی انتظاراست اهداف و محتوای پیش‌بینی شده در کتاب‌های درسی به خوبی توسط معلمان در طراحی و اجرا دیده شود، این مهم نیازبه تغییرات دارد چرا که نیاز و ویژگی‌های بافت و موقعیت هر مدرسه، کلاس و دانش آموز یکی نیست ومتفاوت است.

وی اضافه کرد: معلمان بر اساس فهم، تجربه، بافت ، موقعیت و منطقه جغرافیایی که درآن قرارگرفته‌اند و همینطوربا توجه به نیازهای دانش‌آموزان باید عمل کنند، بنابراین اجرای برنامه درسی در هرمدرسه و حتی یک کلاس نباید به گونه‌ای یکتا تلقین شود و متناسب با نیازآن عملیاتی شود.

این مسوول تاکید کرد: برنامه درسی که برای یک دانش‌آموزمناسب است، شاید برای دیگری مناسب نباشد وهیچ دو دانش‌آموزی لزوماً یک برنامه درسی واحد را به نحو دقیقاً یکسانی تجربه نمی‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان همچنین یادآورشد: مجری این طرح سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی است که با استفاده ازاساتید برجسته کشوری و مولفین کتب درسی در پایه دوم ابتدایی هشت مدرسه دخترانه و پسرانه نواحی یک و دوبندرعباس اجرا می شود.

حاجی زاده در پایان با تقدیرازهمراهی نواحی یک و دوآموزش و پرورش استان در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: تا کنون دو جلسه آموزشی توجیهی برای عوامل سهیم در طرح ازسطح معاونت ابتدایی استان، منطقه و مدارس منتخب برگزارشده است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید