شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۹:۲۶
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

استاندار هرمزگان در مراسم انعقاد ۱۵ تفاهم نامه احداث هنرستان جوار در هرمزگان؛


سرفصل‌های دروس باید در هنرستان‌ها متناسب با نیاز صنایع باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و حضور ویدئو کنفرانسی محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی ۱۵ هنرستان و رشته‌ی جدید در سطح استان برگزار شد‌. مهدی دوستی […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و حضور ویدئو کنفرانسی محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی ۱۵ هنرستان و رشته‌ی جدید در سطح استان برگزار شد‌.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان، در این آیین اظهارداشت: آموزش متناسب با شغل یک ضرورت اساسی است و ما در کشور در گفتمان توسعه مثال‌هایی از آن می‌بینیم و سیستم آموزشی آلمان و کره از مثال‌های واضح آن است.

وی افزود: در استان صنعتی مانند هرمزگان اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید آموزش‌هایی متناسب به بازار داشته‌باشیم، تمرکز بر این مهم یک اصل است و حضرت آقا مسیر را به وضوح روشن کرده‌اند و میزان ولایت‌پذیری ما با اقدامات عملی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مشخص می‌شود که یکی از حوزه‌های آن مهارت محور کردن آموزش‌ها است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، تاکید‌کرد: سرفصل‌های دروس نیز باید متناسب با نیاز صنایع باشد و لازم است وزارت آموزش و پرورش در این حوزه همکاری داشته باشد چرا که صنایع نیز آمادگی کامل دارند و در واحدهای آموزش خود می‌توانند مساعدت کنند.

دوستی ادامه داد: آمادگی داریم آموزش معلمان را به عنوان محور توسعه آموزش دنبال کنیم و تا قبل از مهر ماه بازدیدهای عملی معلمان از بخش‌های مختلف صنایع انجام پذیرد اما لازم است وزارت آموزش و پرورش مشوق‌هایی را نیز به این منظور قرار دهند.

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها سبب رشد همزمان هم صنعت و هم آموزش خواهش شد و از این باب ما کاملا حمایت و استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این آموزش‌ها موجب تحول در فرهنگ کار و بازار کار شود ضمن اینکه باید بتوانیم انرژی جوانی، جوانان کشور را وارد بازار کار کنیم نه اینکه انرژی جوانان را نگه‌داریم و در زمانی که منحنی انرژی رو به پایین است آن‌ها وارد اشتغال کنیم و منافع کشور تامین نشود‌.

استاندار هرمزگان گفت: با این ۱۵ هنرستان آمار هنرستان‌های استان ۲۷ عدد خواهد شد و بیش از ۴ میلیارد تومان فقط برای ۲ هنرستان تامین اعتبار و تجهیزات کرده‌ایم.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید