جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸:۱۴
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

برگزاری آزمون سراسری پایه دوازدهم از امروز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در دومین نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون در ۱۴۱ حوزه امتحانی در مناطق ۲۳ گانه استان فراهم شده است. محمد قویدل افزود: تاثیر این آزمون برای قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری ۴۰ درصد […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در دومین نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون در ۱۴۱ حوزه امتحانی در مناطق ۲۳ گانه استان فراهم شده است.

محمد قویدل افزود: تاثیر این آزمون برای قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری ۴۰ درصد است.

وی گفت: امسال برای نخستین بار برگه امتحان دانش آموزان به صورت الکترونیک و در ۱۷ مرکز استان تصحیح می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: برای برگزاری آزمون تمام مراکز به شبکه پر سرعت اینترنت مجهز شده تا برگه ها سریع تصحیح شود و در بازه زمانی مشخص نتایج را اعلام کنیم.

قویدل گفت: در آزمون نهایی پایه دوازدهم بیش از ۱۷ هزار دانش آموزِ مشغول به تحصیل و کسانی که درخواست سابقه جدید دارند، شرکت می کنند.

وی از دانش آموزان خواست حتماً خودکار مشکی خوب برای برگزاری آزمون به همراه داشته باشند.

قویدل گفت: در راستای توسعه هنرستانهای وابسته نیز تفاهم نامه دومین هنرستان بهداری در میناب به امضاء رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: این هنرستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان مهر ماه ۱۴۰۲ هنرآموز پذیرش می کند.

قویدل با اشاره به اینکه این هنرستان برای سال تحصیلی جدید ۳۰ هنرآموز پذیرش دارد گفت: آموزش و پرورش ۳ میلیارد تومان برای راه اندازی این هنرستان هزینه کرده است.

وی افزود: ۱۴ هنرستان دیگر نیز به شکل همجوار در سال تحصیلی جدید در استان راه اندازی می شود.

استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به مهم بودن برگزاری آزمون به صورت نهایی گفت: امسال شیوه تصحیح برگه دانش آموزان متفاوت و در خارج از استان است.

مهدی دوستی با اشاره به اینکه سهم ۴۰ درصدی این آزمون در کنکور امسال حساسیت آزمون را بیشتر کرده است افزود: تجهیز حوزه های امتحانی به دوربین های مدار بسته، استفاده از راکدهای بازرسی و اصلاح سیستم های سرمایشی و ایاب و ذهاب از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری بهتر آزمون است.

وی گفت: با توجه به بُعد مسافت و جزایر ، شعب بیشتری برای برگزاری آزمون در استان درنظر گرفته شده است تا دانش آموزان مسافت کمتری را طی کنند.

استاندار هرمزگان در خصوص نوسازی مدارس استان افزود: امسال هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های مدرسه سازی شامل مدارس متوقف شده و نیمه کاره نیاز است.

دوستی گفت: خرداد ماه برای تامین منابع جلسه ای با حضور مدیران، خیران و صنایع برگزار می شود و بخشی از هزینه ها هم از وزارتخانه تامین می شود.

وی افزود: از ابتدای دولت تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل شده که دوبرابر متوسط سالهای قبل است ولی بعلت عمق محرومیت باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

استاندار هرمزگان در خصوص مسکن معلمان و پرستاران گفت: هر دو هفته یکبار مدیران این دو نهاد باید با حضور در شورای مسکن ، از روند ساخت مسکن معلمان و پرستاران گزارش دهند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید