جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶:۲۶
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲

مرحله نهائی جشنواره ملی تئاتر درسی کشور با ۲۵ تیم دانش آموزی آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، با حضور فرماندار میناب، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و معاون فرهنگی و پرورشی استان، آئین افتتاحیه مرحله نهائی دومین جشنواره ملی تئاتر درسی در سالن نمایش شهید بهشتی فرهنگسرای شهرستان میناب با حضور ۲۵ تیم دانش آموزی برگزار شد. مجید سلحشور فرماندار میناب در آئین افتتاحیه […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، با حضور فرماندار میناب، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و معاون فرهنگی و پرورشی استان، آئین افتتاحیه مرحله نهائی دومین جشنواره ملی تئاتر درسی در سالن نمایش شهید بهشتی فرهنگسرای شهرستان میناب با حضور ۲۵ تیم دانش آموزی برگزار شد.
مجید سلحشور فرماندار میناب در آئین افتتاحیه گفت: یکی از نکات مهم در تعلیم و تربیت دانش آموزان، بکار گیری خلاقیت در یادگیری و چگونگی انتقال مفاهیم برای آموزش بهتر است.
وی افزود: یادگیری پایه و اساس تربیت نیروی کارآمد برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است و نحوه و روشهای بکارگرفته شده در راستای یادگیری ماندگار بسیار مهم است.
به گفته سلحشور، یکی از فرصت های مغتنم، استفاده از فرصت فاخر تئاتر در زمینه آموزش است چرا که با استفاده از ظرفیت تئاتر و نمایش، می توان بالاترین مفاهیم انسانی، فرهنگی و دینی را نسل آینده کشور ارائه شده است.
محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در جمع هنرمندان تئاتر درسی کشور گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر بکارگیری خلاقیت ها و ظرفیت های مختلف در تعمیق یادگیری تأکیدات بسیار شده است.
وی افزود: پایداری یادگیری با استفاده از فرصت هنر، از نیکوترین، پویا ترین و با نشاط ترین روشهای آموزش است و باید سمت و سوق آموزشهای کلاسی به سمت یادگیری خلاق برود.
قویدل با تبریک به هر ۲۵ گروه حاضر در مرحله نهائی دومین جشنواره ملی تئاتر درسی، اظهار داشت: همه شما برگزیده هستند چون از مجموع قریب به شش هزار اثر رسیده به جشنواره، کامل ترین نمایش ها را داشته اید و این مسیر را با برنامه ریزی و کمک خانواده و معلمان با قدرت ادامه بدهید و مطمئنا آینده هنر متعلق به شماست.
مجید ره پرو خالق تئاتر درسی کشور و دبیر فنی دبیر خانه دومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور گفت: حمیدرضا کاظمی پور (تهران)، وحیدرضا قناعتیان (تهران) و مجتبی سلیمی (هرمزگان) و به عنوان داوران بخش ادبی و فنی و همچنین مهسا خادمی (میناب)، امیرآریا انوری (میناب) و آنوشا سلطانی (اصفهان) به عنوان داوران بخش کودک بخش نهایی آثار راه یافته به مرحله نهایی دومین جشنواره ی تئاتر درسی کشور از سوی دبیرخانه ی جشنواره معرفی شدند.
وی ادامه داد: ۲۵ آثار راه یافته از ۱۴ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شهرستان های استان تهران، خوزستان، شیراز، البرز، یزد، سمنان، آذربایجان شرقی، زنجان، خراسان رضوی، اردبیل، قم، اصفهان هستند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید