جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۲:۴۱
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

کسب مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری توسط دانش آموز ناحیه یک بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از زهرا مهدیخانی که موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری AISEEF۲۰۲۳ اندونزی شد، تجلیل کرد. این نخبه بندرعباسی با دقت عمل در محیط پیرامون خود متوجه خطر بطری‌های پلاستیکی رها شده در ساحل دریا شده و […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از زهرا مهدیخانی که موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری AISEEF۲۰۲۳ اندونزی شد، تجلیل کرد.

این نخبه بندرعباسی با دقت عمل در محیط پیرامون خود متوجه خطر بطری‌های پلاستیکی رها شده در ساحل دریا شده و راهکاری برای به حداقل رساندن این تهدید زیست محیطی ارائه کرد.

مهدیخانی با اشاره به این موضوع که بطری های رها شده در دریا و ساحل با غرق شدن به زیر آب رفته و امکان جمع‌آوری آن غیرممکن می شود، راهکاری نو ارائه کرد.

وی با اضافه کردن محفظه‌ای خالی به ته بطری از غرق شدن بطری تحت هر شرایطی جلوگیری کرده است.

مهدیخانی در این خصوص گفت: در این روش بطری‌ها با باد و جریانات دریایی به ساحل برگشته و یا به روی آب مانده تا به وسیله شناورهایی که به منظور نظافت دریاها طراحی شده‌اند؛ جمع‌آوری شوند.

وی این طرح را ساده، نوآورانه، ارزان و کارآمد دانست و عنوان کرد: از این روش می‌توان برای جمع آوری سایر زباله‌های پلاستیکی مانند کیسه‌های پلاستیکی تعمیم داد.

زهرا مهدیخانی دانش آموز پایه پنجم دبستان شهدای ملی گاز و عضو فعال پژوهش سرای دانش آموزی شهید اصغر پیش‌تر نیز موفق به کسب مدال طلای هفتمین جشنواره بین‌المللی ابن سینا ۱۴۰۱ و مدال برنز جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی شده بود.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید