شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴:۳۲
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان؛


۶۷ درصد مدارس استان روستایی و عشایری هستند/ تحصیل ۸۴۰ دانش آموز در ۲۶ مدرسه عشایری در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده در آیین تقدیر از معلمان روستایی و عشایری استان بیان کرد: با توجه به نقش و اهمیت مدارس روستایی و تحقق عدالت آموزشی و پوشش فراگیر تحصیلی، ۱۲۶ راهبر آموزشی و تربیتی وظیفه نظارت و راهبری مدارس روستایی و عشایری را در استان عهده […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده در آیین تقدیر از معلمان روستایی و عشایری استان بیان کرد:
با توجه به نقش و اهمیت مدارس روستایی و تحقق عدالت آموزشی و پوشش فراگیر تحصیلی، ۱۲۶ راهبر آموزشی و تربیتی وظیفه نظارت و راهبری مدارس روستایی و عشایری را در استان عهده دار هستند.

وی با بیان اینکه جامعه روستایی و عشایری خاستگاه تمدن بشر و آموزش و پرورش خاستگاه فرهنگ است، تصریح کرد: توجه به جامعه روستایی و عشایری که مردمانی صبور و پرتلاش هستند در واقع توجه به مولفه تولید و سازندگی است.

این مقام مسئول، قشر روستایی و عشایری را تلاشگران عرصه تولید و خودکفایی عنوان کرد و گفت: بدون تردید جامعه روستایی و عشایری نقش مهمی در امنیت، اقتصاد و استقلال کشور دارد و همانند یک کانون کوچک، سهم بزرگی در توسعه همه جانبه خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین به دنبال تربیت انسانهای متعهد و متخصص و متدین است، افزود: در سالهای اخیر نگاه ویژه ای به مسائل آموزش و پرورش مناطق روستایی و عشایر شده است و با رونمایی از سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، تحولات آموزشی خوبی در مناطق محروم و عشایری رقم خورده است.

حاجی زاده عدالت آموزشی را منوط به برخورداری یکسان تمامی دانش آموزان از فرصت های تعلیم و تربیت با کیفیت مناسب در همه مناطق مختلف از جمله مناطق عشایری مناطق روستایی و عشایری عنوان کرد و گفت: روح حاکم بر سند تحول بنیادین، تحقق عدالت آموزشی است.

وی برپایی نمایشگاه بومی با مشارکت اولیا و مربیان را موجب تقویت روحیه خودباوری، تقویت جایگاه روستایی و عشایری و نمایش توانمندی های آنها عنوان کرد و بیان داشت: شناخت ظرفیت ها و مزیت های مناطق عشایری با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و توانمندی اولیا در اجرای طرح بوم در مدرسه و تبدیل دانش آموزان به کارآفرینان موفق روستایی و عشایری از جمله اهداف نمایشگاه است.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات معلمان تلاشگر روستایی و عشایری تقدیر شد و به دانش آموزان بسته‌های فرهنگی اهدا گردید.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید