شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶:۱۲
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸

معاون اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش؛


جزئیات هفتمین دوره ی مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان را تشریح کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، جاسم حسینی زاده معاون اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: هفتمین دوره ی مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان سراسر کشور با ولادت باسعادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام ان شاءالله از پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲ کلید خواهد خورد. […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، جاسم حسینی زاده معاون اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: هفتمین دوره ی مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان سراسر کشور با ولادت باسعادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام ان شاءالله از پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲ کلید خواهد خورد.

وی افزود: در این روز افتتاحیه مسابقات گروه دختران را خواهیم داشت که شانزده تیم از بهترین های کشور هستند؛ و بعد از شرکت در مسابقات مقدماتی توسط هیات داوران و کمیته فنی، جهت حضور در مسابقات کشوری در استان هرمزگان انتخاب شدند.

حسینی زاده اضافه کرد: در روز جمعه ششم بهمن مسابقات این عزیزان را خواهیم داشت، کار داوری مسابقات نیز برعهده داوران بین المللی است که مورد تایید اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و ستاد عالی برگزاری مسابقات ملی و بین المللی هستند.

معاون اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: روز شنبه نیز اختتامیه مسابقات دختران را خواهیم داشت و پس از یک وقفه ی ۲۴ ساعته به منظور استراحت و آماده سازی مجدد، شاهد حضور ۱۷ تیم همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی پسران از سراسر کشور خواهیم بود؛ و دو تیم هم از کشورهای افغانستان و عراق به جمع تیم های شرکت کننده در مسابقات اضافه خواهند شد که تیم افغانستان از منطقه هرات و با نام گروه همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی آل طه است.

این مقام مسئول افزود: به امید خدا نهم بهمن ماه شاهد افتتاحیه مسابقات پسران خواهیم بود و در روز دهم مسابقات و یازدهم بهمن نیز اختتامیه برگزار خواهد شد.

حسینی زاده یادآور شد: یکی از سنت هایی که در مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان وجود دارد، سرود همگانی است که همه ی تیم های شرکت کننده در کنار اثر مسابقاتی خودشان آماده کرده اند و در جریان مسابقات همخوانی خواهند کرد.

وی افزود: شعر تولیدی که برای این دوره از مسابقات آماده شده است، با کلیدواژه های مقاومت، اتحاد، غزه، قرآن ، عترت و نماز و مبحث شهادت آماده شده و در سه جا ان شاءالله همخوانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سرود نماد این دوره از مسابقات است که اثر بسیار زیادی در انتقال مفاهیم قرآنی و ولائی دارد.

حسینی زاده تصریح کرد: ما در مسابقاتی که مربوط به قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام است در درجه اول به دنبال تکریم دانش آموزان هستیم و بعد از آن به دنبال موضوع وحدت و اتحاد هستیم.

معاون اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنای ما تکریم دانش آموزان است و مسابقه یک ابزار برای جمع شدن بچه قرآنی ها است و اهمیت کسب رتبه به اندازه حضور و اتحاد نیست.

وی گفت: برای اولین بار در مسابقات همخوانی قرآن کریم در هرمزگان قرار است که مردمی سازی مسابقات اتفاق بیفتد. به همین دلیل کمیته ای به نام تشریفات و مدعوین ، کار خودش را آغاز کرده و بصورت تعریف شده مهمانان را هم برای حضور در افتتاحیه، مسابقات و هم در اختتامیه دعوت می کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: آمدن مردم و پای سفره ی قرآن نشستن اثر خودش را خواهد گذاشت و هرجا که قرآن باشد در آن مکان آرامش و طمأنینه و اعتماد حکم فرما خواهد بود.

حسینی زاده گفت: با سیاستی که اداره کل قرآن عترت و نماز در پیش گرفته، مسابقات همخوانی قرآن کریم که معمولاً در زمستان برگزار می شود، را به جنوب کشور واگذار می کنیم. برخی دانش آموزان از استان هایی می‎آیند که اکنون هوا زیر صفر است و وقتی در استان های جنوبی مثل هرمزگان قرار می گیرند، هوای بسیار مطبوع بهاری را تجربه می کنند.

وی اضافه کرد: خونگرمی مردم هرمزگان مردم جنوب و مهمان نوازی ویژه ی آنها زبانزد است و دوستان هرمزگان سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: در خصوص فوق برنامه های فرهنگی و گردشگری پیش بینی های لازم انجام شده و حضور در کنار دریا، سوار شدن روی کشتی و گشت دریایی از جمله مواردی است که خیلی از دانش‎آموزان دوست دارند تجربه کنند بنابراین یک سفر به جزیره زیبای قشم برای شرکت کنندگان در مسابقات پیش بینی شده و قرار است قرار است یکی از همخوانی ها و سرودهای همگانی در قشم اجرا شود. همچنین برنامه بازار و موارد مختلف دیگر هم پیش بینی شده است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید