پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۶:۲۹:۳۸
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشیِ وزارت آموزش و پرورش در آیین استانی تجلیل از معلمان نمونه هرمزگان


معلمان باید از رسالت سنگین خود صیانت کنند/ تلاش دشمن برای تعطیل‌کردن مدارس نشان از رسالت والای معلم دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشیِ وزارت آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت روز معلم و تجلیل از معلمان برتر استان هرمزگان، ضمن ابلاغ سلام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به معلمان هرمزگانی، اظهارداشت: استاد گرانقدر شهید مطهری به معنای واقعی، عالمی معلم بود […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشیِ وزارت آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت روز معلم و تجلیل از معلمان برتر استان هرمزگان، ضمن ابلاغ سلام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به معلمان هرمزگانی، اظهارداشت: استاد گرانقدر شهید مطهری به معنای واقعی، عالمی معلم بود و فرق است بین عالم و معلم چرا که عالمی که معلم باشد شان اعلی‌تری همچون شهید مطهری (ره) دارد.

وی افزود: تعبیر من از نامگذاریِ ایام به عنوان‌های مختلف این است که این ایام تلنگری است هم به خود ما و هم قشری که برای آن‌ها در تقویم رسمی نامگذاری شده است تا قدر نعمت‌هایی که خداوند برای آن‌ها ارزانی داشته است را بدانند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشیِ وزارت آموزش و پرورش، تاکید‌کرد: گاهی زحمات و خدمات معلمان برای جامعه تبدیل به امری روزمره می‌شود و خیلی دیده نمی‌شود بر همین اساس نامگذاری روز یا هفته‌ای به نام معلم موجب یادآوری خدمات این عزیزان می‌شود.

زارعی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب نسبت به معلمان و اعطای عنوان سربازان گمنام و بی ادعا، بیان‌کرد: در دو ساله‌ی کرونا که از روی بی‌تدبیری و ناآگاهانه مدارس تعطیل شد، ظلمی به نسل آینده‌سازِ جامعه روا داشته شد و آن هم دور کردن دانش‌آموزان از مدرسه و معلم بود.

وی تصریح‌کرد: رسالت معلمی فقط ” آموزش ” نیست که بگوییم از بسترهایی چون فضای مجازی نیز می‌توانیم آن را انجام دهیم بلکه رسالت معلمان ” تربیت ” است که حتما باید در مدرسه، در کنارِ همسالان و با حضور معلم اتفاق بیفتد.

این مقام مسئول بیان کرد: تمام تلاش دشمن بعد از فروکش کردن کرونا و حضوری شدن مدارس، متمرکز شد برروی اینکه مدرسه را به تعطیلی بکشانند که این نشان‌دهنده‌ی رسالت بزرگ معلمی است و متأسفانه ما گاها از این رسالت غفلت می‌کنیم.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشیِ وزارت آموزش و پرورش، تصریح‌کرد: یک‌سری تذکرات هم بر ما معلمان وارد است، ما باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنیم و از این رسالت سنگین صیانت کنیم و اجازه ندهیم که حاشیه‌هایی باعث شود که از اصل موضوع غافل شویم.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید