پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۷:۱۱
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۸:۵۹

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان:


کیش با دو چالش کمبود نیروی انسانی و زیرساخت های آموزشی روبروست/ منطقه آزاد دردوره جدید، به مسکن معلمان و توسعه فضاهای آموزشی توجه ویژه ای داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، ایرج بیت اللهی در جمع مدیران مدارس کیش، افزود: آموزش و پرورش با دو ابرچالش کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی روبرو است و با این وضع تا دو سال آینده نیز با سونامی بازنشستگی ۳۰۰ هزار نفری معلمان روبرو می‌شود. وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، ایرج بیت اللهی در جمع مدیران مدارس کیش، افزود:

آموزش و پرورش با دو ابرچالش کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی روبرو است و با این وضع تا دو سال آینده نیز با سونامی بازنشستگی ۳۰۰ هزار نفری معلمان روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان استان با وجود توانایی، مجوز جذب نیرو به تعداد مورد نیاز استان را ندارد که خواستارتخصیص لازم برای استان‌های کم برخوردارهستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه دوره کاردانی باید به دانشگاه فرهنگیان اضافه شود، گفت: در کوتاه مدت اجازه راه اندازی تربیت معلم دوره دو ساله باید تخصیص داده شود تا بتوانیم کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم.

وی بیان داشت: در غرب استان هرمزگان کمبود نیروی انسانی یک موضوع جدی است و شهرستان بندرلنگه و کیش به شدت از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برند.

بیت اللهی اضافه کرد: دو سال گذشته اعلام شد نیروی خرید خدمات تنها در مناطق صعب العبور باید به کار گیری شود، اما در کیش که قرار بود منطقه نمونه و پایلوت در خاورمیانه باشد نیرو برای خدمت حتی خرید خدمات وجود ندارد.

وی بابیان اینکه کمبود نیرو در جزیره کیش به حدی است که با جذب نیرو به شکل خرید خدمات هم برطرف نمی شود، گفت: با این همه کمبود اجازه جذب نیز صادر نشده است.

وی یادآورشد: در گذشته سختگیری هایی برای ورود معلمان به جزیره انجام می شد اما امروز و در شهریور امسال با التماس هم کسی در کیش نمی ماند و حتی متقاضیان انتقال به کیش هم به شدت کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش سالیان بسیاری است در کیش برگزار نشده است و باید با حضور معاون وزیر برگزار شود، گفت: از هشت سال قبل تا الان حدود ۱۱۰ درصد در حوزه مدارس دولتی تعداد دانش آموز افزایش یافته است اما در زمینه توسعه فضا صفر درصد.

وی گفت: ۴۸ دانش آموز در یک کلاس در جزیره کیش جای تعجب است و در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیست.

بیت اللهی گفت: در جلسه شورای آموزش پرورش هر تصمیمی که گرفته شود باید اجرا شود، مسکن فرهنگیان کیش باید مورد توجه قرار گیرد و اگر در کوتاه مدت فکری نشود دچار بحران جدی می‌شویم.

وی گفت: با همه این مشکلات جزیره کیش از نظر شاخص‌های قبولی و کنکور و المپیاد‌های علمی جزو مناطق اول استان بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت ویژه نماینده غرب استان در مجلس شورای اسلامی، در بحث نیروی انسانی قرار است در آینده نزدیک یک واحد دانشگاهی در غرب هرمزگان تاسیس و راه اندازی است و مطمئنا با اختصاص سهمیه ویژه نیروی انسانی برای غرب استان مشکلات نیروی انسانی کاهش خواهد یافت.

درادامه نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان، گفت: این طرح دغدغه نمایندگان مجلس است و ایراداتی دارد که باید برطرف شود.

احمد جباری گفت: این طرح پیش از این هم وجود داشت، اما اجرایی نشد، امسال بودجه آن را در دولت تعیین کردیم و اجرا شده است.

نماینده مردم کیش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر باید در کیش اجرایی شود، گفت: در کمیسیون عمران مجلس در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی گفت و گو کردیم تا با اختصاص زمین دولت بتواند این طرح را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه چرا مالیات در منطقه آزاد کیش و دیگر مناطق آزاد اجرا شده است و چرا از ورود خودرو جلوگیری نمی‌شود، گفت: باید اجازه داد قانون اداره مناطق آزاد در این مناطق کامل اجرا شود.

جباری گفت: پیشنهاد من برای آموزش پرورش کیش این است که تعیین شود این نهاد فرهنگی آموزشی زیر مجموعه کجاست؟ آموزش و پرورش جزیره کیش باید زیر نظرمرکز آموزش بین المللی وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد تا وضعیت در جزیره کیش تغییرکند.

وی گفت: اولین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور نماینده وزارتخانه باید با محور حل مشکلات در کیش تشکیل شود.

جباری گفت: تامین مسکن معلمان نیز از طریق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به طرح تحول مسکن گفت: جزیره کیش نیز باید در این طرح قرار گیرد و مشکلات تعاونی معلمان در کیش نیز حل شود.

نماینده غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: چرا با وعده اعتماد مردم را از بین ببریم.

در این جلسه ، رئیس اداره آموزش و پرورش کیش سرانه آموزشی، تعداد معلمان، مشکلات صنفی به ویژه مسکن، زیرساخت‌های ناکافی و بلاتکلیفی در مدیریت کلان را از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش کیش برشمرد.

پرویزحیدری راد گفت: در کنار برج‌های مجلل و سر به فلک کشیده کیش، آموزش و پرورش کیش و معلمان جزیره دیده نمی‌شوند و از سال ۹۲ که ۲۰ مدرسه با نزدیک به پنج هزار دانش آموز وجود داشت هم اکنون پس از هشت سال نزدیک به ۱۰ هزار دانش آموز با همان تعداد مدارس و زیرساخت‌ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۷۳ نیروی شاغل در آموزش و پرورش کیش داریم گفت: ۲۰۰ بازنشسته و ۱۸۰ معلم غیر انتفاعی در جزیره کیش مشغول به کار هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: جزیره کیش طبق دستورالعمل توسعه سنواتی وزارت آموزش و پرورش ۲۱۲ نیرو در حوزه آموزش و پرورش کمبود دارد.

در این جلسه کردبچه به عنوان نماینده مدیران و پورچنگیز به عنوان نماینده معلمان به بیان مسایل و مشکلات شایع آموزش و پرورش کیش پرداختند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید