شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۰۰:۳۹
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۲۰

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان :


ارتقای کیفیت آموزشی و اجرای سند تحول بنیادین اولویت سال جاری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو، محمد قویدل در آیین زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه صنعت نفت بندرعباس افزود: موضوعات مهمی در این سال تحصیلی مورد توجه است از قبیل اجرای تعلیم و تربیت تمام ساعتی، توجه ویژه به مسایل پرورشی و فرهنگی، بهره‌گیری از روحانیون طرح امین، برپایی نماز جماعت در مدارس، استفاده […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو، محمد قویدل در آیین زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه صنعت نفت بندرعباس افزود: موضوعات مهمی در این سال تحصیلی مورد توجه است از قبیل اجرای تعلیم و تربیت تمام ساعتی، توجه ویژه به مسایل پرورشی و فرهنگی، بهره‌گیری از روحانیون طرح امین، برپایی نماز جماعت در مدارس، استفاده از ظرفیت صنایع در توسعه هنرستان‌های تخصصی جوار از جمله آن‌هاست و امسال برای نخستین بار ۶ هنرستان جوار راه‌اندازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تحقق تعلیم و تربیت تمام ساعتی، شاداب سازی مدرسه‌ها، ارتقای کیفیت آموزشی و اجرای سند تحویل بنیادین جزو اهداف امسال است که در راستای مردمی سازی آموزش در دولت سیزدهم انجام می‌شود.

قویدل اشاره کرد: کمبود فضاهای آموزشی به خصوص در مناطقی که تراکم جمعیت دارند وجود دارد که می‌توان به شهر بندرعباس اشاره کرد که برای آن‌ها تدابیری مانند بهره‌گیری از ظرفیت خیران و صنایع اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: نیروهای مورد نیاز برای آموزش در مدرسه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مانند نیروهای طرح امین، خرید خدمات آموزشی و به‌کارگیری نیروهای بازنشسته برای همه کلاس‌های درس تامین شده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر همکاران ما در نوسازی مدرسه‌های هرمزگان تعداد مدرسه‌ها تخریبی را مدیریت می‌کنند که به حداقل ممکن برسد و بتوان فضایی ایمن و با نشاط برای دانش آموزان فراهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: یکی از مسایلی که در توسعه مناطق مسکونی بایستی به آن توجه کرد احداث مدرسه است، در این مناطق زمین‌های آموزشی وجود دارد اما باید از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده شود تا مدرسه در آنها احداث شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد: این موضوع به طور جدی در شورای آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و استاندار هم به این مسئله توجه دارد و موفقیت‌هایی بدست آمده است و بخشی از کار هم در حال انجام است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار داشت :فصل علم آموزی ۴۳۵.۰۰۰ هزار نفر دانش آموز در ۳۷۰۰ مدرسه استان در سایه تلاش و همت بیش از ۱۵۰۰۰نفر فرهنگی هرمزگان آغاز شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت جایگاه شهدا و ایثارگران و جانبازان بیان کرد :ما هر چه که امروز داریم را مدیون خون شهدا و تلاش مردان عرصه ایثار و مقاومت هستیم ، بر ما و تمامی فرزندان ایران زمین واجب است که همواره ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این عزیزان با احترام از خانواده شهدا یاد و تجلیل و قدردانی نماییم و فراموش نکنیم که به واسطه از خود گذشتی آنان بوده که ما امروز در امینت و آرامش هستیم.

و در ادامه محمد قویدل ، به منظور پاسداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا،ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس با حضور مسئولین از نمایشگاه هفته دفاع مقدس در سالن بازدید به عمل آوردند و به همین منظور از خانواده معظم شهدا،ایثارگران و جانبازان تجلیل به عمل آوردند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید