جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۳:۰۲:۲۶
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۰۲

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خبر داد؛


اختصاص هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش در سفرهای استانی رییس جمهور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، یوسف نوری اظهار کرد: تمدن نوین کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و این مسئولیتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عهده آموزش و پرورش نهاده است و تحقق این مسیولیت با راهبری نمایندگان ولی فقیه میسر است. وی به توفیقات کسب شده در حوزه […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، یوسف نوری اظهار کرد: تمدن نوین کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و این مسئولیتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عهده آموزش و پرورش نهاده است و تحقق این مسیولیت با راهبری نمایندگان ولی فقیه میسر است.
وی به توفیقات کسب شده در حوزه رتبه بندی، جبران کمبودها و ارتقای نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: تا کنون هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفرهای دولت به استان‌های مختلف تخصیص اعتبار داده شده تا کمبودهای سخت افزاری در حوزه آموزش و پرورش جبران شود.
وی از مهاجرت‌ به حاشیه شهرها به عنوان یک چالش برای آموزش و پرورش نام برد و بیان کرد: به دلیل مهاجرت ها، مدرسه‌ای در روستای جانوری یک دانش آموز دارد، اما برای آن دانش آموز، معلم اختصاص داده ایم.
وزیر آموزش و پرورش توجه به نیروی انسانی را مهمترین اولویت آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: در مناطق دور از مراکز استان ها با مشکل کمبود اعتبار در اداره مدارس شبانه‌روزی مواجه هستیم و تغییر سیاست ها برای افزایش ماندگاری نیروها در این مناطق بسیار ضروری است.
وی به استخدام بیش از ۳۴ هزار نفر در سال جاری و آزادسازی وقت دانشجویان سال چهارم مراکز تربیت معلم برای جبران کسری نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی، بیش از ۸۰ هزار معلم در آموزش و پرورش جذب خواهیم کرد تا کمبودها را حتی الامکان جبران کنیم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تغذیه دانش آموزان در مناطق محروم را نیز احیا خواهیم کرد و با وجود کمبود اعتبارات، کارهای بزرگی برای تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار در حال انجام است.
نوری بر استفاده هر چه بیشتر از روحانیون در مدارس تاکید کرد و گفت: اولویت آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیروی انسانی، جذب نیروی آموزشی برای تدریس در کلاس درس است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید