چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۰:۱۱
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۵۰

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان


آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی بنیادی ترین عنصر موفقیت در نظام آموزشی است/شرکت ۱۱۲نفر از آموزگاران دوره ابتدایی در دوره آموزشی تامین مدرس میانی (منطقه ای) برنامه توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی (مهراد)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده در دوره آموزشی طرح مهراد با اشاره به دستورالعمل اجرایی برنامه مهراد اظهارکرد : در راستای ارتقاء شایستگی ها ی علمی و ارتقاء عملکرد تحصیلی ، فردی و اجتماعی دانش آموزان درای اختلال یادگیری ویژه ، اختلالات هیجانی ، رفتاری و دانش آموزان نیازمند […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده در دوره آموزشی طرح مهراد با اشاره به دستورالعمل اجرایی برنامه مهراد اظهارکرد : در راستای ارتقاء شایستگی ها ی علمی و ارتقاء عملکرد تحصیلی ، فردی و اجتماعی دانش آموزان درای اختلال یادگیری ویژه ، اختلالات هیجانی ، رفتاری و دانش آموزان نیازمند توجه خاص اموزشی ، دیرآموزان اجرای برنامه ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی بصورت مشترک بین معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی منعقد گردیده است .
وی ادامه داد : برگزاری دوره های تامین مدرس میانی (۲۳ منطقه آموزشی ) با استفاده از ۵ مدرس استانی آموزش دیده به مدت ۲۴ساعت با شرکت ۱۱۲ نفراز معلمان توانمند دوره ابتدایی در سطح استان آغازگردید و همچنان در طول سال تحصیلی ادامه دارد .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به برنامه ریزیهای کارگروه استانی برنامه مهراد اضافه کرد : استفاده از ظرفیت نیروی انسانی توانمند و موثر در آموزش ، اجرای به موقع ، نظارت و ارزیابی و تثبیت و کاربست موضوعات آموزشی ، تشکیل حلقه های مدرسین میانی در شاد ، برگزاری جلسات توجیهی مدیران و عوامل اجرایی ، بررسی چالش های آموزشی معلمان در کلاس درس و ارائه بازخورد و راهکارهای لازم ، تعامل و ارتباط مداوم با مدرسین میانی و انعکاس مشکلات و چالش های آموزشی معلمان به منطقه و استان از مهمترین برنامه های کارگروه استانی در جهت اجرای بهینه برنامه است .
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به راهکار ۶/۱۱ و ۷/۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان داشت : استقرار سازوکارهای ارتقای توانمندسازی معلمان برای مشارکت مؤثرآنان در برنامه ریزی درسی در سطح مدرسه به ویژه سازوکارهایی که به تقویت هویت حرفه ای معلمان می انجامد و زمینه پژوهشگری و تربیت معلمان توانمند و متعهد که بتوانند با خلاقیت و ابتکار زمینه تعلیم و تربیت نسل آینده را فراهم سازند ضروری است .
حوریه حاجی زاده در پایان افزود : امید است با برنامه ریزی های موثر ، تقویت انگیزه و ارتقاء مهارت های علمی و حرفه ای معلمان گامی موثر در تعلیم و تربیت نسلی پویا ، خلاق ، متعهد و پژوهشگردر جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداریم.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید