پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳:۵۰
دسته بندی: اخبار استانها
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدائی/ پیش بینی ورود ۴۵ هزار دانش آموز پایه اول به کلاس های درس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده با اشاره به دستورالعمل ابلاغی ثبت نام دانش آموزان گفت: از کلیه ظرفیت های درون و برون سازمانی جهت ثبت نام دانش اموزان در فضایی امن و آرام و براساس تصمیمات ستاد کرونای استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بهره گیری فناورانه […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده با اشاره به دستورالعمل ابلاغی ثبت نام دانش آموزان گفت: از کلیه ظرفیت های درون و برون سازمانی جهت ثبت نام دانش اموزان در فضایی امن و آرام و براساس تصمیمات ستاد کرونای استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بهره گیری فناورانه استفاده خواهد شد.
وی گفت: ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدائی از یکم خرداد ماه آغاز شده است و روند ثبت نام دانش آموزان تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ خاتمه پیدا می کند.
به گفته حاجی زاده، پیش بینی می شود در سال تحصیلی جاری بیش از ۴۵ هزار دانش آموز به کلاس اول مدارس هرمزگان وارد شوند.
با توجه به مراجعات والدین به مدارس و شیوع بیماری کرونا، ضرورت دارد اهتمام ویژه ای برای راه اندازی سامانه های الکترونیکی و مراجعات غیر حضوری در نظر گرفته شود.
این در حالی است که متولیان امر تعلیم و تربیت هرمزگان از راه اندازی درگاه الکترونیک خدمات در اداره کل آموزش و پرورش استان گامی خبر داده که می تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه ها برای خانواده ها، دانش آموزان و فرهنگیان و کاهش استرس خانواده ها از انتقال بیماری کرونا را به دنبال داشته باشد.
حاجی زاده در این باره گفت: تدابیر و تمهیدات لازم و استفاده از ظرفیت های فن آوری جهت ثبت نام الکترونیکی و غیرحضوری دانش آموزان مورد نظر است و با توجه به مشارکت حداکثری دانش آموزان و اولیاء در فضای آموزش مجازی، اطلاع رسانی از طریق شبکه شاد و معرفی مدارس از نظر موقعیت جغرافیایی، جنسیت، دوره تحصیلی صورت می گیرد و در حال حضر بسیاری از فعالیت های آموزش و پرورش از طریق درگاه الکترونیکی اداره کل قابل انجام است.
معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان هرمزگان سن ثبت نام دانش آموزان پایه اول ۶ سال تمام عنوان کرد و افزود: تمامی متولدین روز اول مهر ۱۳۹۴ می توانند در پایه اول ابتدایی ثبت نام نمایند.
در سال گذشته قریب به ۴۲ هزار دانش آموز پایه اول به مدارس هرمزگان ورود کرده بودند که به گفته مسئولین، این آمار با رشد ۱۰ درصدی در سال تحصیلی آینده روبرو خواهد بود.
یکی از پیش نیاز های ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدائی داشتن سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی است که کار سنجش نوآموزان بدو ورود نیز از نیمه خردادماه سال جاری آغاز می شود و دانش آموزان برای ورود به مدرسه مورد سنجش شنوائی، بینائی، هوش، حرکتی و غیره قرار می گیرند
رئیس اداره استثنائی آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای کلیه ی نوآموزان بدو ورود به پایه اول الزامی است.
بارانی افزود: پیش بینی ۳۶ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان های استان هرمزگان برای سنجش در تابستان سال جاری را داریم این در حالی است که افزایش بیش از یک هزار نفری را نسبت به سال گذشته در سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را پیش بینی کرده ایم.
یکی از مسائل موجود در زمان ثبت نام دانش ، وجود دانش آموزانی است که فاقد شناسنامه هستند که بیشتر آنها از اتباع کشورهای همسایه ایران می باشند. در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۰۰ دانش آموز فاقد شناسنامه در مدارس استان هرمزگان مشغول به تحصیل بودند.
معاون ابتدائی آموزش و پرورش استان هرمزگان در این خصوص گفت: برای تحصیل این دانش آموزان، اولیای آنها با مراجعه به فرمانداریها و دریافت کارت حمایت تحصیلی می توانند فرزندان خود را در مدارس محل سکونت، ثبت نام نمایند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید