جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۵:۵۹:۰۰
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸

اولین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران در ایستگاه آخر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، فرهاد قاسم پورمعاون فرهنگی اداره کل فرهنگی هنری وفضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش درآیین اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر درسی که در سالن فرهنگ سرای شهرستان میناب برگزار شد، اظهار داشت:باعث مسرت است در فضای استانی قرار دارم که جغرافیای آن از دیربازخاستگاه پرورش بسیاری از […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، فرهاد قاسم پورمعاون فرهنگی اداره کل فرهنگی هنری وفضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش درآیین اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر درسی که در سالن فرهنگ سرای شهرستان میناب برگزار شد، اظهار داشت:باعث مسرت است در فضای استانی قرار دارم که جغرافیای آن از دیربازخاستگاه پرورش بسیاری از بزرگان وهنرمندان وبستر فعالیت های فرهنگی بوده است .

وی افزود: اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش دو رویکرد؛ تربیت هنری و هنرمند پروری و استفاده از زبان و بیان هنری برای آموزش مفاهیم نظام تعلیم و تربیت را دنبال می کند که تئاتر درسی تلاقی این دو رویکرد است.

به گفته قاسم زاده، تئاتر درسی می تواند در تسهیل، تسریع ونهادینه شدن روند آموزش و پرورش ، دوری از آموزش های سنتی شناسایی، جذب و هدایت دانش آموزان مستعد، نقش آفرینی کند..

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگی هنری و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سرود دانش آموزی میناب را می توان جزء میراث فرهنگی و هنری استان و کشور نام برد، اظهار داشت: برای شناساندن آثار برتر دانش آموزی،هفته ای به نام سرود و نمایش نام گذاری شده وامکان بازدید آثار فاخر سرود و تئاتر کشوری از طریق برنامه شاد برای همه هنر دوستان میسر شده است.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیزبا اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: پرورش استعدادهای هنری دانش آموزان از کلیدی ترین موضوعات ساحت های شش گانه حوزه تعلیم و تربیت است.

وی افزود : زمانی می توانیم به تربیت ساحت های شش گانه دست پیدا کنیم که این مهم با هنر تلفیق شود و تئاتر درسی علاوه بر تحقق پویایی و نشاط حین آموزش در کلاس درس،ابعاد مختلف تربیتی دانش آموزان را نیز در برگیرد.

قویدل ضمن تقدیر از همکاری دست اندرکاران اجرای این جشنواره ملی،اظهار داشت: درابتدا چهار هزار و ۱۶۳اثر به جشنواره راه پیدا کردند وازاین میان ، کانون شهید مطهری اندیمشک، کانون شهید کامیاب لنگرود، کانون شهید عمرانی میناب و کانون شهید مطهری بهارستان بیشترین مشارکت را در این جشنواره داشتند وازشهرستان های تهران، استان های هرمزگان، گیلان، ، البرز، خوزستان و فارس بیشترین آثار ارسال شده بود.

این مسوول ادامه داد: آنوشا سلطانی با بازی در نمایش پرسشگری از دبستان حدیث مهراستان اصفهان نفربرترجشنواره، فاطمه قطارانی ازدبستان شاهد شهید یوسف عسکری میناب با بازی درنمایش زیرکی ومحمد حسین چوبین ازدبستان معراج فارس با هنرنمایی درنمایش ناجی باکسب امتیاز برابر مقام دوم ،عسل مرادی از دبستان شاهد فرشتگان خوزستان با بازی درنمایش برگی از تاریخ زمین و رومینا بخشنده مهربان پورازدبستان شهید ملک زاده البرزبا اثرآسمان در شب به صورت مشترک توانستند مقام سوم اولین جشنواره ملی را به خود اختصاص دهند.

گفتنی است نفرات برتردرزمینه بازیگری، طراحی لباس، طراحی صحنه، گریم، نویسندگی و کارگردانی و همچنین داوری از نگاه داوران کودک معرفی شدند

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید