یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۰۷:۱۲
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۵۶

با حضور استاندار و رئیس شورای آموزش وپرورش استان هرمزگان؛


رتبه‌های برتر کنکور تجلیل شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: جلسه ‌شورای آموزش و پرورش امروز چند دستور کار مختلف داشت اولین موضوع مربوط به بررسی و ارزیابی برگزاری جلسات آموزش و پرورش در بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف بود که این مسئله رصد شد. وی […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: جلسه ‌شورای آموزش و پرورش امروز چند دستور کار مختلف داشت اولین موضوع مربوط به بررسی و ارزیابی برگزاری جلسات آموزش و پرورش در بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف بود که این مسئله رصد شد.

وی افزود: با رصدی که داشتیم سه شهرستان در این زمینه خوب عمل نکرده بودند و تذکر لازم به صورت مکتوب دریافت خواهند کرد، جلسات آموزش و پرورش دارای اهمیت هستند و بر برگزاری این جلسات تاکید داریم.

استاندار هرمزگان گفت: دستور کار بعدی ما تجلیل از رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور بود، سال گذشته ۹ نفر رتبه زیر صد آورده بودند که امسال با رشد بسیار خوب ۱۸ نفر توانستند به این رتبه‌ها دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در رتبه‌های زیر ۵۰۰ و زیر هزار هم در رشته‌های مختلف رشد داشتیم اما متاسفانه در نمرات امتحانات نهایی ضعف داشتیم و شاهد یک افت بودیم امسال برنامه داریم نمره متوسط امتحانات نهایی دانش آموزان با توجه به سهمیه کنکور افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: موضوع دیگر که امروز مورد بررسی قرار گرفت، بررسی وضعیت دانش آموزانی بود که با مشکلات سلامتی و جسمی از جمله در حوزه شنوایی، بینایی، زیبایی و مسائل دیگر مواجه هستند، دولت سمعک را به طور رایگان برای دانش آموزانی که با مشکل مواجه هستند تامین کرده و هزینه های اضافی را نیز ما در استان تامین می‌کنیم تا هیچ دانش آموزی در سطح هرمزگان با این مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان اوتیسم در سطح استان ۸۰ نفر هستند که با غربالگری گسترده به دنبال یافتن این دانش آموزان و کمک به آنها هستیم افزود: برخی دانش آموزان به ویژه دختران با مشکل زیبایی از جمله لب شکری مواجه هستند که تلاش داریم عمل‌های لازم برای این دانش آموزان انجام شود.

دوستی گفت: مسئله بعدی توزیع مکمل‌های دارویی و قرص‌هایی که برای قد و رشد دانش آموزان و ویتامین‌هایی که نیاز دارند بود و تصمیم گیری شد از اول مهر با اولویت مدارس دخترانه این مکمل‌ها و ویتامین‌ها در سطح مدارس توزیع می‌شود.

وی مسئله مهم و اولویت دار فعلی در حوزه مدارس را ساماندهی سرویس مدارس برشمرد و اظهار داشت: سال گذشته والدین دانش آموزان در هفته‌های ابتدایی سال تحصیلی با مشکل سرویس مدارس مواجه شدند اما امسال با برنامه‌ریزی های صورت گرفته تلاش داریم مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

استاندار هرمزگان گفت: یکی از راه‌ها استفاده از اتوبوسرانی شهری و خط واحد این مشکل حل شود بر همین مبنا مقرر شد یک اطلس جامع بر اساس پراکندگی مدارس و محلات بندرعباس تدوین شود و بر روی این اطلس برنامه ریزی صورت گیرد.

وی افزود: از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی هم برای کاهش مشکل سرویس مدارس استفاده می‌شود، همچنین در برنامه داریم با اصلاح ساعات کار مدارس و ادارات بخشی از نیاز به سرویس را از طریق خود خانواده‌ها مرتفع کنیم.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید