سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵:۰۳
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان‌هرمزگان معارفه شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان با حضور صالحانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور ، زارعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان ، عزیزی نایب رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان، قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان و […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان با حضور صالحانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور ، زارعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان ، عزیزی نایب رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان، قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان و جمع کثیری از مسوولین ، خیرین و فرهنگیان برگزار شد .
صالحانی در این آیین اظهار کرد: مقام‌ معظم ‌رهبری معلمان را افسران سپاه پیشرفت و توسعه کشور ، سربازان گمنام نظام اسلامی، پرورش دهندگان ‌و معماران آینده کشور معرفی کردند .
به گفته وی، مدرسه سازی بدون شک ماندگارترین و زیباترین جلوه احسان می باشد.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشوردر ادامه ابراز داشت: در سند تحول بنیادین ، مدرسه کانون تربیت محله می باشد و نقطه اتکا دولت و ملت است.
صالحی با بیان اینکه توسعه مدرسه سازی زمینه ساز توسعه کشور است ، خاطرنشان ساخت: مدرسازان معماران پایگاه علم وادب هستند و زحماتی که ‌در حوزه مدرسه سازی متقبل می شود سهم بسزایی در توسعه تعلیم وتربیت کشور دارند و بایستی بیشتر به آن توجه گردد.
وی ادامه داد: دو راهبرد برای موضوع مدرسه سازی در پیش گرفتیم که اولین آن انضباط در ساخت و ساز و ساماندهی فضا می باشد.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: در سند تحول بنیادین در زیرنظام فضا سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز ۸/۸ مترمربع تعریف شده است که امروز در کشور ۵/۵ مترمربع می باشد ودر استانها بسیار متفات می باشد.
صالحانی با اشاره به اینکه استان هرمزگان همواره در توسعه فضای آموزشی پیشتاز بوده است، تصریح کرد: مردمان دلسوز و‌پیگیر با پشتوانه وصنایع بزرگ ازظرفیت های بسیارخوب استان هرمزگان می باشد که بایستی بیشتر از ظرفیت مسوولیتهای اجتماعی صنایع استفاده کرد.
عزیزی نیزدر این مراسم اظهار کرد: تجهیز و آموزش هر دو لازمه همدیگر بوده و تکمیل کننده هم‌ می باشند.
وی با بیان اینکه خیرین همیشه در استان اثرگذار و اثربخش هستند، اظهار کرد: امروز جوانی لایق سکاندار نوسازی مدارس هرمزگان شده که خیرین با تمام وجود و ظرفیت حامی مجموعه نوسازی هستند.
قویدل نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز افتخار مجموعه و همکاران ما این است که در این مجموعه ، مدارس بسیار زیبا، بانشاط و مستحکم ساخته می شود و این ادعا نیست، بلکه قضاوت جامعه، گواهی بر این حرف است.
باوقار نیز گفت: خدارا شاکرم‌ که فرصت خدمت جدیدی برایم فراهم آورد که زمینه ای نوین برای خدمت و شکرگزاری باشد و آن را جزء نعمتهای الهی می دانم .
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان ابراز داشت: در حال حاضراین استان تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ مدرسه در قالب ۱۵هزار کلاس درس و بیش از ۴۰۰ هزار نفر داشن آموز دارد.
باوقاردر ادامه تعداد مدارس غیر استاندارد در استان رادر حدود ۳۰۰ مدرسه و ۲ هزار کلاس اعلام داشت و افزود: حدود همین تعداد مدارس نیز دراستان کمبود داریم.
به گفته وی، سرانه متوسط فضای آموزشی ۵/۵ مترمربع بوده ورشد و ارتقا آن را پیگیری خواهیم‌کرد،.بندرعباس ، میناب و قشم از شهرهایی هستند که نیازمند توجه بیشتری می باشند.
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان ادامه داد: توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تامین فضا و تجهیزات و توجه به شرکتهای دانش بنیان و تکریم و تعامل با خیرین ، همراهی با مجموعه آموزش و پرورش و خیرین از مهم ترین اولویت ها می باشد.
وی همچنین با اعلام اینکه تمام سعی و تلاشم را در ارتقا سرانه فضای آموزشی استان خواهم کرد ، افزود: کیفیت فضاهای آموزشی رادر ساخت فضاها و تجهیزات به استانداردهای روز نزدیک خواهیم کرد.
باوقار بیان داشت: ارتقا رتبه در کیفیت فضاهای آموزشی را دنبال خواهیم کرد.
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان خاطرنشان ساخت: ممکن است در مدیریت معجزه نکنیم ولی می توانیم‌عدالت ، همزیستی و مثل هم بودن را دنبال نماییم .
در این مراسم مهدی باوقار زعیمی به عنوان جوان ترین سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه ‌و تجهیز مدارس استان هرمزگان معارفه و با اهدای لوحی از خدمات سیدفخرالدین هاشمی قدردانی شد.
گفتنی است ؛ عضو هیات رییسه کارگروه فنی و مسوول ارزیابی دفاتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور، دارنده رتبه اول معماری مدارس کشور در همایش بین المللی مدارس ایرانی معماری ایرانی طی سالهای ۹۷-۹۹-۱۴۰۱، معاون فنی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان از فروردین سال ۹۹، صاحب رکورد طراحی بیش از یکصدو پنجاه هزار متر مربع فضای آموزشی در کشور ، مبدع و طراح اولین مدرسه عشایری قابل حمل در کشور، عضو کمیته فنی بازنگری نشریه ضوابط طرح های ساختمانهای آموزشی کشور،مدیر مسوول فصلنامه علمی تخصصی خط معمار و استاد دانشگاه از سال ۹۴ از سوابق و افتخارات مهدی باوقار زعیمی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان می باشد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید