شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۶:۲۰
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

مدیرکل آموزش و پرورش در آیین استانی تجلیل از معلمان نمونه هرمزگان؛


آمار جذب معلم نسبت به سنوات گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در نشست تقدیر از معلمان نمونه استان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم اظهار کرد: هفته جاری، هفته پاسداشت جایگاه والای معلم است، طلیعه این هفته مصادف است با شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، استادی که چه در قبل […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در نشست تقدیر از معلمان نمونه استان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم اظهار کرد: هفته جاری، هفته پاسداشت جایگاه والای معلم است، طلیعه این هفته مصادف است با شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، استادی که چه در قبل و بعد از انقلاب در عرصه های آموزشی و فرهنگی نقش پررنگ و حائز اهمیتی را داشتند.

وی افزود: یکی از مسائلی که در تفکرات ارزشمند شهید مطهری در حوزه معلمی این است که یک معلم بالنده چه معلمی است، از دیدگاه شهید مطهری معلم بالنده معلمی است که دارای سوز و گداز نسبت به بهبود جامعه باشد و در صدد تغییر مثبت افراد که موجب توسعه جامعه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اذعان کرد: وظیفه ما در عرصه آموزش این است که این نکات مهم را سر لوحه کار خود قرار داده و فعالیت های خود را با این هدف در اقسام و نقاط استان انجام دهیم، ما فعالیت خود را در ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان را از اسفندماه سال گذشته شروع کردیم و قریب به ۲ هزار ۹۰۰ نفر در فرایند انتخاب معلمین نمونه در استان در این طرح شرکت کردند که از این تعداد ۷ نفر از معلمین موفق شدند به مقام معلم نمونه دست پیدا کنند.

قویدل اضافه کرد: قریب به ۷۰ نفر از معلمین در سطح مناطق انتخاب شدند، با توجه به اینکه حضور مشاورین در مدارس در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی بسیار موثر و حیاتی است مشاورین زحمت کش را در گروه معلمین نمونه قرار دادیم، در رابطه با بقیه برنامه های در مناطق ۲۳ گانه استان برنامه های متنوع و خوبی را اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نقش روحانیت و خصوصا حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در روشنایی راه ما بسیار حائز اهمیت بود و توصیه های ایشان در چند ماهه اخیر موثر واقع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تشریح کرد: در هفته جاری برای جامعه فرهنگیان اتفاقات مبارکی افتاد که اولین اتفاق کلنگ زنی مدرسه ۱۸ کلاسه به اتفاق استاندار محترم هرمزگان و مجمتع فرهنگی ویژه فرهنگیان بود که واقع در سرخون بندرعباس است.

وی با اشاره به اینکه در یک ساله اخیر شاهد دستاورد ها و موفقیت های فروانی برای آموزش و پرورش بودیم، ادامه داد: استان هرمزگان موفق شد که جز چند استانی در کشور باشد که تجهیزات برگزاری امتحانات نهایی را خریداری کرد و الحمدالله هیچ نگرانی برای برگزاری امتحانات نهایی نداریم.

قویدل تصریح کرد: خوشبختانه امسال موفق شدیم قریب به ۱ هزار معلم را در سیستم آموزش و پرورش استخدام کنیم، این آمار نسبت به سنوات گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است که رقم کم نظیری است‌، گفتنی است که در سنوات قبل مجموع کل جذب معلم حدود ۶۰۰ نفر بوده است که مجموعه آموزش و پرورش توانست با تلاش بی وقفه این آمار را تا این حد افزایش دهیم.

وی ابراز کرد: در سال جاری شرایط جذب معلم تغییر کرده است و گزینش معلمان با دقت بیشتری انجام می‌شود به امید اینکه معلمان انقلابی، دغدغه‌مند و مسئولیت پذیر جذب آموزش و پرورش و وارد عرصه تعلیم و تربیت شوند.

محمد قویدل افزود: توجه به موضوعات پرورشی یک نکته حائز اهمیت است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است و ما باید این نقشه راه را در مدارس پیاده کنیم، در هفته گذشته قریب به ۲ هزار دانش آموزان از سراسر استان در مسابقات قرآنی و عترت و نماز شرکت کردند و موفق به کسب مقام های برتر شدند که نشان از تاثیر مقوله پرورش در دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد: گفتنی است که دانش آموزان هرمزگانی در شرق استان در شهرستان های میناب و رودان خوش درخشیدند که جای خوشحالی دارد اما نکته مهم دیگر راه اندازی دوباره اردو های راهیان نور در مدارس است که با فاصله پنج ساله دوباره آغاز به کار کرد و قریب به ۱ هزار ۵۰۰ نفر با همکاری سپاه امام سجاد علیه السلام استان به اردو راهیان رفتند.

قویدل خاطرنشان کرد: فعالیت های ورزشی در آموزش و پرورش جان دوباره گرفته است و تیم فوتسال دانش آموزان استان مقام قهرمانی را کسب کرد و ما موفق شدیم در بحث توسعه فضای ورزشی رقم سرانه ورزشی را نسبت به کشور رکورد بزنیم.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید