پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۲:۰۴
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

در سفر یک‌روزه معاون سوادآموزی اداره کل به شهرستان بندرلنگه انجام شد:


دیدار با فرماندار و مسئولین شهرستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، احمد جعفری معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان در سفر یک‌روزه به شهرستان بندرلنگه به‌صورت جداگانه با مرادزاده فرماندار شهرستان، شیخ راهبر امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان، صحرائیان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و صحرانورد مسئول بسیج سازندگی شهرستان در خصوص تسهیل در تحقق‌بخشیدن به اهداف و […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، احمد جعفری معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان در سفر یک‌روزه به شهرستان بندرلنگه به‌صورت جداگانه با مرادزاده فرماندار شهرستان، شیخ راهبر امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان، صحرائیان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و صحرانورد مسئول بسیج سازندگی شهرستان در خصوص تسهیل در تحقق‌بخشیدن به اهداف و برنامه‌های سوادآموزی دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون سوادآموزی مدیرکل در دیدار با فرماندار بندرلنگه با اشاره به تعریف جدید جهانی از بی‌سوادی و اشاره به سواد ۱۲ گانه بیان داشت: پیش‌نیاز این نوع سواد، سواد خواندن و نوشتن است و حوزه سوادآموزی به دنبال آن است که یک سامان‌بخشی به سواد خواندن و نوشتن دهد و بعد از آن سواد ۱۲گانه را در بین سوادآموزان نهادینه کرده و تحقق بخشد.
وی افزود: در بحث شناسایی و پالایش بی‌سوادان منطقه نیاز است بخشداران و دیگر نهادهای شهرستان همراه و یاری گر سوادآموزی باشند.
مرادزاده فرماندار شهرستان بندرلنگه گفت: آمار واقعی بی‌سوادان منطقه محدود است و یکی از عوامل مؤثر در ترک تحصیل و بازماندن از تحصیل و افزایش آمار بی‌سوادی، وجود شغل‌های کاذب و کسب درآمد بین دانش‌آموزان است که ما باید این عوامل را محدود و رفع کنیم تا به بی‌سوادی نینجامد و فرمانداری این شهرستان به همراه دیگر نهادهای مؤثر در تحقق اهداف سوادآموزی همراه اداره سوادآموزی خواهند بود.
احمد جعفری در دیدار بعد خود با امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های و تشریح اهداف سوادآموزی بیان داشت: علماء می‌توانند در بحث شناسایی و جذب بی‌سوادان مخصوصاً در روستاها نقش مؤثر و مفیدی داشته باشند.
شیخ راهبر در تأیید گفته‌های معاون سوادآموزی اداره کل اظهار داشت: اقدامات و خدمات انقلاب اسلامی در بحث سوادآموزی قابل‌تقدیر و ستایش است و علماء در ادامه راه این نهاد تأثیرگذار با اداره سوادآموزی هم قدم خواهند بود.

معاون سوادآموزی مدیرکل در ادامه برنامه‌های خود در راستای توانمندسازی سوادآموزان به دیدار رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مسئول بسیج سازندگی شهرستان رفت که گفت‌وگو و تبادل نظرهایی صورت گرفت که دست آورد این دو دیدار امضای دو تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه در زمینه مهارت‌آموزی و سوادآموزی در آینده ی نزدیک خواهد بود.

در ادامه این سفر معاون سوادآموزی اداره کل به همراه رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان، سرپرست آموزش‌وپرورش شهرستان و رئیس اداره سوادآموزی شهرستان از کلاس آموزشی و توانمندسازی سوادآموزی در راستای همکاری‌های برون‌سازمانی بازدید به عمل آوردند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید