سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸:۳۷
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۱

استاندار هرمزگان ۴۰۰ کلاس درس جدید در استان هرمزگان احداث می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، جلسه هم اندیشی حل مشکل مدارس تخریبی و غیراستاندارد و کمبود فضای آموزشی در استان هرمزگان با حضور مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، دکتر مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و جمعی […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، جلسه هم اندیشی حل مشکل مدارس تخریبی و غیراستاندارد و کمبود فضای آموزشی در استان هرمزگان با حضور مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، دکتر مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و جمعی دیگر از مسئولان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

استاندار هرمزگان در این جلسه با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت آموزشی استان اظهار داشت: تامین زیرساخت‌های آموزشی و نوسازی و مقاوم سازی فضای موجود یکی از اولویت‌های مهم در استان هرمزگان است که تلاش می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف نقایص این حوزه کاهش یابد.

وی افزود: در کشور و استان برای مقاطع دبستان و متوسطه اول مشکل خاصی وجود ندارد اما مشکل اساسی در مقطع دوم متوسطه است که متاسفانه کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق سبب شده به خصوص دختران ناچار به ترک تحصیل شوند از این رو تاکید زیادی برای ادامه تحصیل این دسته از دانش آموزان داریم.

استاندار هرمزگان گفت: بر همین مبنا طی یک نامه به وزارت آموزش و پرورش خواستار احداث یک مدرسه ملی مجازی شده‌ایم تا دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند هر زمان که اراده کردند بتوانند مجدد روال تحصیل خود را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: در این راستا ما متعهد می‌شویم اگر با احداث این مدرسه موافقت شود تمام تجهیزات لازم از جمله تبلت و زیرساخت‌های مورد نیاز را برای تمام دانش آموزانی که ثبت نام می‌کنند تامین کنیم.

مهندس دوستی گفت: در استان مدارس فرسوده و تخریبی قابل توجهی وجود دارد که تصمیم داریم با همکاری قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و سازمان نوسازی مدارس و روی کار آوردن ظرفیت خیرین، بنیاد برکت، بنگاه‌های اقتصادی و سایر ظرفیت‌ها، ۴۰۰ کلاس درس جدید در استان احداث کنیم.

وی ادامه داد: با احداث این ۴۰۰ کلاس درس علاوه بر افزایش سرانه آموزشی استان، مشکل مدارس تخریبی و کلاس‌های غیر استاندارد نیز مرتفع خواهد شد.

استاندار هرمزگان گفت: ما در حوزه آموزشی استان‌ برنامه‌های خوبی در نظر گرفته‌ایم که به آموزش و پرورش عمق بخشی شود و علاوه بر تامین زیرساخت آموزشی، برنامه ویژه برای توانمندسازی معلمان و دانش آموزان کنکوری پایه یازدهم و دوازدهم داریم.

وی ادامه داد: تمرکز اصلی ساخت مدارس جدید در چهار شهرستان رودان، میناب، بندرعباس و قشم است و بنا داریم سرانه فضای آموزشی این شهرستان‌ها به متوسط کشوری نزدیک شود.

دکتر مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این جلسه گفت: تعداد قابل توجهی پروژه در دست احداث در حوزه ساخت مدارس در استان هرمزگان داریم که تعداد آن بالغ بر ۹۶۰ کلاس درس است.

وی افزود: اعتبار استان هرمزگان در حوزه فضاهای آموزشی در سال جاری ۳۵۰ میلیارد تومان بود که به نسبت سال گذشته رشد سه برابری را شاهد بودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی شهرستان‌های استان سرانه آموزشی پایین‌تری به نسبت متوسط کشوری دارند که برای حل این معضل اعتبار ویژه‌ای پیش بینی خواهد شد که سرانه این مناطق به ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان دولت ۳۵۰ مدرسه تخریبی در سطح استان هرمزگان با کار جهادی دیگر وجود نداشته باشد و به جای آنها مدارس جدید احداث شود.

سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه نیز در این جلسه اظهار داشت: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره آماده ارائه خدمات به مردم است.

وی افزود: ما آمادگی داریم علاوه بر انجام ماموریت‌های ذاتی خود، در هر حوزه‌ای که توان اجرایی و نیاز به همکاری وجود داشته باشد حضور یابیم و به مردم کمک کنیم.

سردار مارانی گفت: در حوزه احداث مدارس نیز آمادگی داریم با یک کار جهادی در کنار استانداری و سازمان نوسازی مدارس کشور حضور داشته باشیم و برای حل این معضل همکاری کنیم./ روابط عمومی استانداری

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید