جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۹:۳۳
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان:


هرمزگان میزبان اولین جشنواره ملی تئاتر درسی دوره ابتدایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده در جلسه مشترک با رئیس اداره فرهنگی و هنری و دبیر دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر درسی استان با اشاره به روش های نوین یادگیری و آموزش دانش آموزان در همه موقعیت های یادگیری بوسیله روش های متنوع و تمام ساحتی اظهار کرد : تئاتر […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجی زاده در جلسه مشترک با رئیس اداره فرهنگی و هنری و دبیر دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر درسی استان با اشاره به روش های نوین یادگیری و آموزش دانش آموزان در همه موقعیت های یادگیری بوسیله روش های متنوع و تمام ساحتی اظهار کرد : تئاتر در طرح درس آموزش و پرورش جایگاه مهمی دارد و کلاس درس را به یک کلاس پویا و شاد تبدیل خواهد کرد.

وی ادامه داد : تئاتر درسی با هدف افزایش مهارت‌های اجتماعی و یادگیری دروس در دانش آموزان دوره ابتدایی اجرایی می گردد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در اجرای جشنواره ملی تئاتر درسی یک برنامه مدون با پوشش دهی کلیه موضوعات درسی مبتنی بر کلیه ساحت های تربیتی و آموزشی که در نهایت به خلق ایده ها توسط دانش آموزان منجر می گردد‌، تنظیم گردیده است.

در ادامه انصاری ، رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت : تئاتر علاوه بر اینکه وسیله‌ای برای پاسخگویی به نیازهای فطری ، روحی و ذهنی دانش آموزان است زمینه ایجاد خلاقیت ، ابتکار و شکوفایی استعدادها را در آنها فراهم می نماید.

وی خاطرنشان کرد : تئاتر درسی ابتدایی ابتدا در سال ۸۴ به صورت کلاسی در تعدادی از مدارس شهرستان میناب اجرا گردید و پس از آن در مدارس شهری و به دنبال آن در کلیه مدارس شهرستان میناب اجرا گردید و بعد از آن بصورت استانی در مدارس اجرا گردید که بسیار موفقیت آمیز بوده است .

وی ادامه داد: خوشبختانه با عملکرد خوب این برنامه در آموزش و یادگیری دانش آموزان و پیگیری های به عمل آمده در سطح وزارت بعد از گذشت ۱۵سال این جشنواره به جایگاه رفیعی در سطح ملی نائل شده است.

انصاری گفت : اولین جشنواره ملی تئاتر درسی در اسفند ماه ۱۴۰۰به میزبانی استان هرمزگان ، شهرستان میناب برگزار خواهد شد که تا کنون

مراحل طراحی پوستر ، تیزر و شیوه نامه اجرایی را طی نموده است .

سپس مجید ره پرور دبیر دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر درسی استان عنوان کرد : در این جشنواره ، هنر نمایش مستقیم وارد کلاس کلاس درس شده و متون کتب درسی را با هدایت معلم و اجرای دانش آموزان به بهترین شکل و موثر ترین شیوه آموزشی ارائه می شود .

وی ادامه داد : این جشنواره با تعامل موثر بین مدیر ، آموزگار مربیان پرورشی و اولیای دانش آموزان نتایج ارزشمندی در جهت بهبود کیفیت آموزش و یادگیری دانش آموزان را به همراه دارد.

دبیر دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر درسی استان در بخشی از سخنان خود با اشاره به شیوه نامه جشنواره تئاتر درسی گفت : این جشنواره دارای ضوابط اختصاصی و عمومی می باشد که لازم است افراد شرکت کننده به آن توجه ویژه نمایند.

ره پرور با تاکید بر ضوابط عمومی جشنواره گفت : جشنواره ویژه ی دوره دوم ابتدایی بوده و دانش آموزان پایه های چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی می توانند در آن شرکت نمایند .

وی اضافه کرد : با توجه به شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری جشنواره فقط به صورت تک نفره است و در شرایط عادی و پس از برطرف شدن آسیب های حاصل از شیوع این بیماری ، بخش های مختلف جشنواره ( بخش نمایش گروهی صحنه ای – میدانی – محیطی – عروسکی – کودکان استثنایی – نقالی ) مجددا برگزار خواهد شد .

وی در خصوص نحوه ارسال آثار و زمان برگزاری جشنواره گفت : مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا بیست و پنجم بهمن ماه می باشد و شرکت کنندگان می بایست آثار خود را همراه با فرم پذیرش مستقیما به دبیرخانه ی جشنواره به آدرس theatr_e_darsi@ در شبکه شاد ارسال نمایند .

گفتنی است : برگزاری کارگاههای آموزشی ، جلسات توجیهی ویژه روسای ادارات آموزش و پرورش ، معاونین آموزشی و پرورشی ، کارشناسان آموزش ، مدیران و معاونین مدارس و آموزگاران از برنامه های اجرایی این جشنواره است .

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید