سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷:۰۸
دسته بندی: اخبار استانها
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

نمایندگی ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس:


دستاوردهای آموزش و پرورش هرمزگان تحول آفرین و امید بخش است/ آموزش و پرورش در دوران همه گیری کرونا ایثارگری کرد/ معلمان با خلوص نیت فداکاری کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی زاده در نشستی که به مناسبت بزرگداشت هفته معلم با حضور بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از معلمان برگزار شد، با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، توجه ویژه به جایگاه معلم و حفظ کرامت و منزلت این قشر شریف را […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی زاده در نشستی که به مناسبت بزرگداشت هفته معلم با حضور بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از معلمان برگزار شد، با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، توجه ویژه به جایگاه معلم و حفظ کرامت و منزلت این قشر شریف را مورد تاکید قرار داد و افزود: سعادت جامعه در گرو توجه جدی به جایگاه معلم است.
وی ادامه داد: بدون تردید همه پیشرفت ها و دستاوردها مدیون تلاش خالصانه معلمان در سنگرمدرسه است و همواره باید قدردان معلمان عزیز باشیم که در شرایط سخت از جمله در همین دوران بیماری کرونا با جان و دل برای جبران عقب ماندگی های درسی تلاش شبانه روزی دارند.

نمایندگی ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به نگرانی های ناشی از کیفیت تعلیم و تربیت در روند همه گیری این بیماری بیان داشت: دغدغه ی خانواده ها، صاحبنظران و دلسوزان حوزه تعلیم و تربیت پیرامون چالش های آموزشی به واسطه شیوع بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است که با حساسیت در جامعه دنبال می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه گزارش جامع و امیدبخش مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان که برخاسته از تلاش های شبانه روزی همه فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش استان است نشان می دهد با بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده و راهبری مدبرانه و جهاد علمی معلمان، روند آموزش و تربیت دانش آموزان دچار وقفه نشده است و خلا ناشی از تعطیلی فضاهای آموزشی با روش های نوین از جمله آموزش های مجازی در شبکه شاد پر شد و به خوبی فرایند آموزش ۱۵ میلیون دانش آموز ادامه یافت.

به گفته امام جمعه بندرعباس؛ تدابیر آموزش و پرورش که با ایثارگری معلمان سخت کوش در یک جهاد بزرگ علمی همراه بود نشان داد می توان با استفاده از ظرفیت ها و خلاقیت ها ضمن پاسخ به دغدغه ها و نگرانی ها، امر خطیر آموزش را دنبال کرد هر چند همگان اذعان داریم که نظام آموزش غیرحضوری مانند آموزش چهره به چهره نمی تواند موجب اجرایی شدن همه اهداف و برنامه های تعلیم و تربیت باشد.

عبادی زاده یادآور شد: آنچه مسلم است اینکه در شرایط خاص بتوانیم فعالیت هایی انجام دهیم که هزینه ها را به حداقل برساند، البته ناگفته نماند که تلفیق روش های غیرحضوری و حضوری می تواند برای آینده جریان آموزش و تربیت نسل آینده جامعه بسیار مفید باشد و آن را از کمیت و کیفیت بهتری برخوردار سازد.

وی با تاکید بر نقش فضای مجازی در دنیای امروز تصریح کرد: با رعایت همه جوانب از این ظرفیت مهم می توان با تدبیر استفاه موثرکرد چرا که فضای مجازی در دنیا کنونی به فضای حقیقی جامعه تبدیل شده است.

نمایندگی ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به نقش خانواده ها و اهمیت آن در آموزش و پرورش تاکید کرد: قطعا هر چه ارتباط خانواده ها با آموزش و پرورش بیشتر و پویاتر باشد امرآموزش و تربیت دانش آموزان با اثربخشی و کارایی بهتری دنبال می شود و به درستی خانواده و آموزش و پرورش دو بال اصلی تعلیم و تربیت و مکمل یکدیگر هستند.

امام جمعه بندرعباس افزود: والدین در دوران همه گیری بیماری با دغدغه ی بیشتری در مسائل آموزشی و تعلیم و تربیت فرزندان خود ورود کرده اند که بسیار ارزشمند است و نشان از اهمیت موضوع آموزش و تعلیم و تربیت در بین خانواده ها دارد.

عبادی زاده در پایان گفت: اجرای برنامه های آموزش و پرورش در فضایی آرام و ترویج روحیه مشارکت جمعی با همدلی و استفاده از همه ظرفیت ها از دستاوردهای مدیریت آموزش و پرورش استان است که این مهم اثربخش و امید آفرین است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید