مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در جلسه برنامهریزی و آمادگی برای بازگشایی مدارس در شهرستان خمیر:
نظارت و مسئولیتپذیری کلید موفقیت دانشآموزان است/استان هرمزگان پیشرو در توزیع عادلانه رشته ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، جلسه ویژهای به منظور برنامهریزی و آمادگی برای بازگشایی مدارس در شهرستان خمیر با حضور محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، در سالن جلسات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. محمد قویدل در آغاز این جلسه، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به مدیران مدارس […]
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، جلسه ویژهای به منظور برنامهریزی و آمادگی برای بازگشایی مدارس در شهرستان خمیر با حضور محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، در سالن جلسات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
محمد قویدل در آغاز این جلسه، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به مدیران مدارس شهرستان خمیر با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه رشتهها تأکید کرد: این توزیع باید بر اساس ویژگیهای شخصیتی، علاقه و توانمندیهای هر دانشآموز انجام شود و استان هرمزگان در این زمینه به عنوان پیشرو شناخته میشود.
وی با اشاره به تاسیس هنرستانهای متنوع بر اساس نیازهای صنایع استان، هدف این هنرستانها را تربیت نیروهای ماهر برای بخش صنعت استان برشمرد. همچنین، به موفقیتهای اخیر استان در کنکور کشور اشاره کرد و گفت: کسب رتبه یک کنکور کشور در گروه تجربی، نقطه عطفی در تحول علمی آموزش و پرورش استان هرمزگان است.
وی افزود: برای پیشرفت و موفقیت دانشآموزان، باید به سیستم آموزش و پرورش توجه ویژهای داشته باشیم و با مسئولیتپذیری، بسترهای لازم برای شکوفایی آنها را فراهم کنیم. قویدل حرفه معلمی را یکی از ارزشمندترین مشاغل دانست و گفت که تمامی مشاغل از آموزش و پرورش آغاز میشود.
این مقام مسئول همچنین بر لزوم نظارت مستمر مدیران بر فرآیند آموزش و پرورش تأکید کرد و بیان کرد: نظارت و بررسی مستمر باید با جدیت و مسئولیتپذیری انجام شود.
وی ادامه داد: هرچند تأمین سختافزارها و امکانات رفاهی برای مدارس ضروری است، اما باید توجه داشته باشیم که فرآیند تعلیم و تربیت نباید تنها به تأمین تجهیزات محدود شود. همت مدیران و فرهنگیان باید بر خدمترسانی و آموزش متمرکز باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در پایان جلسه، برای مدیران مدارس آرزوی موفقیت و سلامتی کرد و از آنها خواست تا برای رشد و تحول همهجانبه دانشآموزان در ابعاد تربیتی، پرورشی و آموزشی تلاش کنند.