معاون آموزش ابتدایی آموزشوپرورش استان هرمزگان؛
نشست کارگروههای تخصصی توسعه آموزشوپرورش عشایر استان برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجیزاده در نشست کارگروههای تخصصی توسعه آموزشوپرورش عشایر استان با اشاره به راهکار ۳_۵ سند تحول بنیادین آموزشوپرورش اظهار کرد: توانمندسازی دانش آموزان و معلمان ساکن در مناطق محروم و روستاها، حاشیه شهرها و عشایر کوچنشین با تأکید بر ایجاد فرصتهای آموزشی متنوع و باکیفیت یکی […]
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، حوریه حاجیزاده در نشست کارگروههای تخصصی توسعه آموزشوپرورش عشایر استان با اشاره به راهکار ۳_۵ سند تحول بنیادین آموزشوپرورش اظهار کرد: توانمندسازی دانش آموزان و معلمان ساکن در مناطق محروم و روستاها، حاشیه شهرها و عشایر کوچنشین با تأکید بر ایجاد فرصتهای آموزشی متنوع و باکیفیت یکی از راهکارهای مهم سند تحول بنیادین است که با برنامهریزی، تدوین و اجرای برنامههای آموزشی و تربیتی اثربخش محقق میگردد.
حاجی زاده ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۸۳۱ نفر از دانش آموزان استان در ۲۶ آموزشگاه عشایری روستایی مشغول تحصیل هستند.
معاون آموزش ابتدایی آموزشوپرورش هرمزگان گفت: در این جلسه کلیه چالشها و مشکلات مدارس عشایری موردبررسی و تجزیهوتحلیل قرار گرفت و راهکارهای لازم ارائه گردید.
وی بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی، اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری در تابستان برای دانش آموزان در معرض افت تحصیلی، شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده و تارک تحصیل، برگزاری دورههای آموزشی ویژه والدین، برگزاری دورههای مهارتآموزی ویژه دانش آموزان و بهسازی، شاداب سازی و تجهیز فضاهای آموزشی از مهمترین برنامههای اجرایی ویژه مدارس عشایری برشمرد.
حوریه حاجیزاده استفاده از تمامی ظرفیتها و فرصتهای آموزشی و تربیتی درونسازمانی و برونسازمانی، مشارکت نهادها و دستگاههای دولتی از نقاط قابل بهبود در پیش برد اهداف آموزشوپرورش عشایری استان قلمداد کرد.