پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰:۰۸
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸

از سوی وزیر آموزش صورت گرفت؛


بازدید اولین وزیر پس از انقلاب از منطقه صعب العبور کوهستانی جانوری هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، یوسف نوری در سفر به استان هرمزگان، در اولین برنامه سفر خود، از مدارس مناطق صعب العبور شرق هرمزگان با هدف رفع موانع آموزشی و تربیتی بازدید کرد. وزیر آموزش و پرورش در این بازدید، با بیان اینکه اجرای عدالت آموزشی برای نظام تعلیم و تربیت یک […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، یوسف نوری در سفر به استان هرمزگان، در اولین برنامه سفر خود، از مدارس مناطق صعب العبور شرق هرمزگان با هدف رفع موانع آموزشی و تربیتی بازدید کرد.
وزیر آموزش و پرورش در این بازدید، با بیان اینکه اجرای عدالت آموزشی برای نظام تعلیم و تربیت یک اصل است، اظهار کرد: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن بخشی از مناطق شهرستان جاسک و پایبندی های فرهنگی مردم خونگرم این منطقه، پوشش تحصیلی یکپارچه ای در روستاهای جانوری، نوگین و گیشدان وجود ندارد.
وی تصریح کرد: در راستای رفع این موانع، با تأکید رئیس جمهور محترم، بازدید از این منطقه در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفت تا با اقدام به هنگام؛ افزایش نرخ پوشش تحصیلی، تأمین فضای آموزشی مناسب، افزایش امکانات زیرساختی و تجهیزات صورت گیرد و به بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت در این مناطق منجر شود.
وزیر آموزش و پرورش، نرخ گذر از دوره تحصیلی دانش آموزان پایه ابتدایی با تعداد ۲۲۵ نفر را به متوسطه اول ۱۹ نفر اعلام کرد و کاهش نرخ گذر از دوره تحصبلی را متأثر از عوامل مذکور دانست و تصریح کرد: به دلیل پراکندگی روستاها، بازماندگی از تحصیل برای دانش آموزان مناطق مرزی این منطقه اتفاق افتاده است و امیدواریم با ساخت و راه اندازی مدارس متوسطه دوم، ترغیب دانش آموزان و خانواده ها و اخذ تدابیر لازم، بتوانیم گام مؤثری در مسیر رفع موانع آموزشی و تربیتی این منطقه محروم برداریم.
عضو کابینه دولت مردمی در ادامه سفر خود، طی دیدار صمیمی با اهالی روستاهای منطقه جاسک جانوری، در جریان مشکلات و مسایل اهالی این منطقه از کشور قرار گرفت و چالش های موجود را مورد پیگیری قرار داد.
شایان ذکر است؛ از ۱۸ روستای این حوزه، روستای بنوک کاملا عشایری و بدون راه ارتباطی با تعداد ۲ دانش آموز و روستای بارگین با تعداد ۱ دانش آموز ، فاقد فضای آموزشی است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید