جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۴:۲۲
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳

با حضور مسولین استانی و شهرستانی:


اولین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور با مشارکت ۴هزار و ۱۶۳ اثر دانش آموزی آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مجید سلحشور فرماندار شهرستان میناب در آیین افتتاحیه اولین جشنواره ملی تئاتر درسی با اشاره به مبعث پیامبر اکرم ( ص) گفت: ترویج و اتمام مکارم اخلاق دینی و اسلامی از اهداف و اصول مهم مبعث پیامبر گرامی بوده است. وی افزود: برای رسیدن به این هدف […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مجید سلحشور فرماندار شهرستان میناب در آیین افتتاحیه اولین جشنواره ملی تئاتر درسی با اشاره به مبعث پیامبر اکرم ( ص) گفت: ترویج و اتمام مکارم اخلاق دینی و اسلامی از اهداف و اصول مهم مبعث پیامبر گرامی بوده است.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف باید از تمام ظرفیت ها استفاده برد که بکار گیری از هنر در توسعه اخلاق اسلامی از ضروریات جامعه امروزی است.
به گفته سلحشور، تلفیق هنر با مفاهیم آموزشی و تربیتی، جذابیت، هیجان و انگیزه را به دنبال خواهد داشت و موجب ماندگاری بیشتر و انتقال آسان تر مطالب و مفاهیم خواهد شد.

فرماندار شهرستان میناب ادامه داد: مشارکت بیش از چهار هزار دانش آموزی در اولین جشنواره ملی تئاتر درسی این پیام را دارد که دانش آموزان خواستار ایجاد تنوع در آموزش و تغییر رویکرد آموزش از روشهای سنتی به سمت و سوی روشهای نوین و در قالب هنر می باشند.

داریوش فدویان معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش شهرستان میناب و رئیس برگزاری اولین جشنواره ملی تئاتر درسی، اظهار داشت: چهار هزار و ۱۶۳ اثر دانش آموزی از ۳۲ استان کشور در تاریخ اول آذر ماه الی ۲۵ بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی افزود: بعداز پالایش اولیه آثار بر مبنای مفاهیم آموزشی و هنری، از چهار هزار و ۱۶۳ اثر به ۱۰۰ اثر برتر رسیدیم و سپس ۲۵ اثر برتر به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند.

به گفته فدویان، این ۲۵ اثر از ۱۴ الی ۱۶ اسفندماه سال جاری مورد قضاوت و داوری سه داور کشوری، وحید رضا قناعتیان، حمیدرضا کاظمی پور و علیرضا زارعی قرار می گیرند و نفرات برتر در اختتامیه این جشنواره در ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ معرفی خواهند شد.

رئیس برگزاری اولین جشنواره ملی تئاتر درسی در شهرستان میناب گفت: این جشنواره بعد از ۱۵ سال به بلوغ کافی رسیده و این آمادگی وجود دارد که جشنواره ملی تئاتر درسی به صورت جشنواره و یک گفتمان درسی بین المللی مطرح و برگزار شود.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید