جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۸:۳۹
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱

مدیر کل امور تربیتی ، مشاوره و پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در جمع روسای ادارات و معاونین حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: خط ۱۵۷۰ به زودی سه رقمی خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بر راهکارها و اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: باید مبنای نظری و عملی مشاوران و مربیان برگرفته از اهداف و راهکار های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت های شش گانه تربیتی […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بر راهکارها و اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: باید مبنای نظری و عملی مشاوران و مربیان برگرفته از اهداف و راهکار های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت های شش گانه تربیتی باشد و اهداف ذیل ساحت های شش گانه تربیت را نصب العین خود قرار دهند و بر اساس آن عمل کنند و در مدرسه فعالیت هایی را برای تحقق آن تعریف کنند تا دانش آموزان این مفاهیم را شناخته و سپس بتوانند در آینده از آن بهرمند شوند.

در ادامه مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از میزبانی منطقه شهاب جهت برگزاری این جلسه اظهار داشت مربی پرورشی علاوه بر تعهد به تخصص در حوزه پرورشی نیاز دارد.

مسعود شکوهی افزود: جذب، نگهداشت و ارتقاء توانمند ی های نیروی انسانی حوزه پرورشی جزء مهترین برنامه های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی است که باید در سطح نواحی و مناطق به آن توجه ویژه شود.

وی همچنین به نقش مهم و کلیدی امروز مشاوران و مربیان تربیتی مدارس اشاره کرد و گفت: امروزه توجه دانش آموزان و تمام اولیا مدرسه بیشتر از همه بر مربیان تربیتی و مشاوران است. شاید در گذشته توجه خانواده ها فقط مسائل درسی دانش آموزان بود، اما امروز خانواده ها در تلاشند تا دانش آموزان در کنار یادگیری مسائل آموزشی، مهارت های اجتماعی، مهارت های ارتباطی، مسئولیت پذیری و سایر موقعیت های اجتماعی را نیز تجربه کنند. مدیریت این مسئله و پیشبرد آن در مدرسه بر عهده مشاور و مربی تربیتی است.

شکوهی ادامه داد: از امسال رشته امور تربیتی و مشاوره به صورت تفکیک شده به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری اضافه شده است و دانشجویان در صورت کسب رتبه لازم می توانند جهت ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به عنوان مربی پرورشی و مشاور رشته های مورد نظر را انتخاب نمایند.

وی اضافه کرد این اداره کل در راستای اجرای برنامه ملی «نماد» و برای ظرفیت سازی در جهت تسهیل و ‌تسریع در پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در زمینه خدمات راهنمایی، مشاوره ای، تخصصی روان شناختی و مددکاری اجتماعی و نیز شبکه سازی، ایجاد یکپارچگی و توسعه نظام ارجاع بین سازمانی برای ارائه خدمت بهنگام و موثر با استفاده از ظرفیت فنـاوری‌های نوین ارتباطی و دیجیتالی، اقدام به راه اندازی خط ملی نماد به شماره ۱۵۷۰ در مراکز استان های سراسر کشور کرده است.

وی افزود خط ۱۵۷۰ با هدف تسهیل در دسترسی به خدمات مشاوره ای رایگان شامل مشاوره تحصیلی، خانواده، اختلالات یادگیری، اختلالات روانپزشکی، روان سنجی، گفتار درمانی و مددکاری اجتماعی و با رویکرد واکنش سریع و به موقع در فوریت های روانی-اجتماعی راه اندازی شده است.

شکوهی گفت تلاش های بسیار زیادی انجام گرفته و به زودی خط ۱۵۷۰ به شماره سه رقمی تبدیل خواهد شد.

در این جلسه روسای ادارات حوزه پرورشی و معاونین پرورشی مناطق به بحث و تبادل نظر درباره چالش ها و راهکارهای این حوزه پرداختند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید