جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۱:۲۶
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان:


مدیر کل آموزش و پرورش در جمع مدیران مدارس میناب گفت:آموزش و پرورش باید از مشارکت همگانی برون سازمانی بهره مند باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ؛ ایرج بیت اللهی در جلسه مدیران آموزش و پرورش شهرستان میناب گفت: درست است که با شیوع بیماری کرونا وتغییر ناگهانی زیست بوم جدید، دوره های ضمن خدمت و آماده سازی مناسب برای معلمان را نداشتیم، کلاسهای درس کاملا حضوری را نبوده یا شور و شوق دانش […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ؛ ایرج بیت اللهی در جلسه مدیران آموزش و پرورش شهرستان میناب گفت: درست است که با شیوع بیماری کرونا وتغییر ناگهانی زیست بوم جدید، دوره های ضمن خدمت و آماده سازی مناسب برای معلمان را نداشتیم، کلاسهای درس کاملا حضوری را نبوده یا شور و شوق دانش آموزان را در مدرسه به صورت مطلوب وجود نداشت ولی افتخار می کنیم که با تغییر روش یادگیری و بهره گیری از روش های نوین‌ در فرایند آموزش، در این تجربه جدید آموزشی سربلند هستیم.

وی افزود: اگر چه این بیماری مشکلاتی برای دستگاه تعلیم و تربیت در پی داشته است اما باعث رشد تفکر خلاق و ایده های نوین در آموزش شد که به افتخارآفرینی آموزش و پرورش کمک کرد.

بیت اللهی اضافه کرد: قبل از بیماری کرونا افکار عمومی جامعه معلم را یک شغل شیک و بی دردسر می دیدند. اما در حال حاضر جامعه وقتی می‌بیند از عهده آموزش فرزند خود به مدت محدودی برنمی‌آید، معلمین را هنرمندانی می بینند که با وجود داشتن دانش آموزان با سلایق و روحیات مختلف، کلاس را کنترل و فرایند یادگیری و یاددهی دانش آموزان را در یک محیط پرجمعیت به پیش می برد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، بهره گیری از فناوری و وسایل دیجیتال در آموزش دانش آموزان به این سرعت، دور از ذهن بود ولی بدون آنکه خود را برای این شرایط آماده کرده باشیم، وارد مقوله آموزش مجازی شدیم.

بیت اللهی تصریح کرد: با افتخار می توان اعلام کنیم که معلمان بدون بهره گیری از آموزشهای مناسب برای تدریس در فضای مجازی، بهترین محتوای آموزشی را تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند و این انطباق با شرایط نشان می دهد که اگر بخواهیم می توانیم در شرایط سخت تر نیز انجام وظیفه کنیم.

این مقام مسوول بیان داشت: در سیستم آموزش و پرورش هرگونه اقدام بایستی مبتنی بر عمل باشد تا به اهداف بلند نظام تعلیم و تربیت دست یابیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه شورای مدرسه زمینه ساز رشد و تعالی سیستم آموزشی است، اضافه کرد: تسریع در امر برنامه ها و اهداف از پیش تعیین شده آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف متعالی خود، نشان از مشارکت همگانی اولیا و معلمان و بهره مندی از ظرفیت های شورای مدرسه است.

وی گفت: برای تحقق بخشیدن به اهداف سند تحول بنیادین و شکوفایی استعدادهای بیشتر دانش آموزان، تنها با مشارکت شورای مدارس به احسن وجه محقق خواهد شد.

بیت اللهی در ادامه به مقوله کنکور اشاره کرد و گفت: به جرات و با اطمینان باید گفت دانش آموزان هرمزگان در صورت فراهم بودن شرایط، با خودباوری و به همت دبیران خود، در سایه برنامه ریزی های هدفمند متولیان آموزشی استان، می توانند برترین ها در کشور باشند که مصداق آن همین موفقیت اخیر آموزش و پرورش هرمزگان بود که برای اولین بار، در میانگین نمرات و درصد قبولی، بالاتر از متوسط کشور ایستاد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید